شاخص برخورداری از راه‌های اصلی در کردستان افزایش می‌یابد

سنندج - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اجرای پروژه های متعدد راهسازی در استان گفت: بهره‌برداری از این پروژه ها، بهبود وضعیت راه‌ها و ارتقای شاخص برخورداری در حوزه راه های اصلی بزرگراهی را به همراه خواهد داشت.

عرفان مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ترافیک سنگین در محور سقز –بانه و مرز سیران‌بند، عملیات اجرایی ساخت چهار خطه در ۲ قطعه این محور در حال انجام است که با اتمام این ۲ قطعه شرایط ترافیکی و ایمنی، روانسازی ترافیک و حذف نقاط پرحادثه این محور بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به احداث مسیر چهارخطه در محور بیجار– دیواندره نیز گفت: امسال هفت کیلومتر از مسیر بیجار- دیواندره چهار خطه و آسفالت شده که به علت بارش‌های زودهنگام و شرایط جوی نامناسب، این هفت کیلومتر زیر بار ترافیک نرفت که در اولین فرصت و در صورت بهبود شرایط جوی مسیر احداث شده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: از دیگر محورهایی که در حال بهسازی است گردنه صلوات آباد سنندج به طول ۲۱ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۱۴ کیلومتر به صورت چهار خطه در آمده و زیر بار ترافیک رفته و سه کیلومتر دیگر مسیر نیز آماده آسفالت است که در سریعترین زمان ممکن مورد استفاده مردم استان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های اساسی  ومهم، جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژ تیژ- گاران )به طول ۵۲ کیلومتر به بهره برداری رسید و در امتداد این مسیر و در راستای بهسازی کل محور سنندج– مریوان، واریانت گردنه خروسه به طول ۱۱ کیلومتر ( از سه راهی تودار) در۲ قطعه نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

مرادی اظهار داشت: علاوه بر این پروژه ها، طرح‌های مختلف راهسازی و بهسازی راههای استان در جریان است که با تامین اعتبار مناسب در آینده به بهره برداری خواهند رسید و در صورت بهره برداری قطعا شرایط برخورداری از راه مناسب در استان ارتقاخواهد یافت.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha