طرح‌های جامع شهری و حمل و نقل و ترافیک شهرکرد نیازمند بازنگری است

شهرکرد- ایرنا- شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه شهر، افزایش ساخت و ساز مسکن، تغییر آمار جمعیتی شهر و تغییر رفتار ترافیکی در شهرکرد گفت: طرح‌های جامع شهری و حمل و نقل و ترافیک مرکز استان به بازنگری از سوی مشاور و انجام برخی اصلاحات نیاز دارد.

محمدتقی جاپلقی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح جامع شهری و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهرکرد تاکید کرد: برای تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده، طرح جامع حمل‌ و نقل و ترافیک شهری از سوی این شهرداری تهیه شده و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، طرح جامع شهری و طرح تفصیلی مرکز استان از سوی اداره‌کل راه‌ و شهرسازی در حال تهیه است.

وی با اشاره به لزوم بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی هر ۱۰ سال یک بار افزود: به‌همین منظور طرح جامع شهرکرد در حال بازنگری است و علاوه بر مباحث ترافیکی به موضوعات اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و کالبدی در آن توجه شده است.

جاپلقی به هماهنگ‌سازی طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهری با طرح تفصیلی در شهرکرد اشاره و تصریح کرد: نظارت دقیق بر عملکرد شرکت مشاور طرح جامع حمل و نقل باعث تسریع در روند امور می‌شود.

وی توسعه قطب صنعتی در شهر را باعث بروز مشکلات مختلف دانست و یادآور شد: در طرح جامع شهرکرد باید تدابیر لازم برای انتقال شهرک صنعتی به منطقه ویژه اقتصادی اندیشیده شود.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: در طرح‌های تفصیلی و جامع شهرکرد کمربندی ۱۵ خرداد به‌علت قرارگیری در محل سکونت شهروندان و مجاورت املاک شهروندان به‌عنوان کنارگذر لحاظ شود.

جاپلقی با اشاره به تنگناهای شهرداری شهرکرد گفت: مجموعه مدیریت شهری از اداره‌کل راه و شهرسازی درخواست دارد تا تدوین طرح‌های جامع و تفصیلی مرکز استان را در اولویت قرار دهد.

معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد نیز گفت: طرح‌های جامع و ترافیک و حمل و نقل مکمل یکدیگر است اما روند انجام طرح جامع به‌کُندی پیش می‌رود.

عبدالصادق نجفی تاکید کرد: طرح جامع شهری در سال ۱۳۸۳ تصویب شد و با گذشت ۱۷ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به انتظار شهروندان مرکز استان برای نتایج مطالعات طرح‌های جامع افزود: طرح تفصیلی شهرکرد در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید که با گذشت ۱۴ سال نتیجه‌ای در بر نداشته است که می‌طلبد اداره‌کل راه و شهرسازی استان هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل و بازنگری این طرح‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

معاون مسکن و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره‌کل برای تسریع در روند به نتیجه رسیدن این طرح‌ها تلاش می‌کند.

صغری علیزاده تصریح کرد: به‌همین منظور شهرداری شهرکرد، اداره‌کل راه و شهرسازی و مشاور طرح جامع بایستی با تعامل و همفکری نسبت به نهایی کردن طرح جامع اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشاور طرح جامع هرچه سریع‌تر مشکلات موجود بر روند اجرایی این طرح را برطرف کند.

مجید نظری تاکید کرد: مجموعه دیران ارشد چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم برای اجرای سریع‌تر این طرح‌ها در نقاط مختلف استان به‌ویژه شهرکرد را دارند.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha