تدوین برنامه‌های نرم افزاری برای مقابله با تداوم احتمالی کاهش بارش‌ها

تهران- ایرنا- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: برنامه‌های متنوع نرم افزاری برای مقابله با تداوم احتمالی کاهش بارش‌ها پیش‌بینی شده است.

«محمد جوانبخت» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: همان‌طور که آمارها نشان می‌دهند در چندماه نخست سال آبی جاری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کمبود بارش نسبت به دوره بلندمدت داریم که امید است به فضل الهی در ماه‌های آینده جبران شود.

وی ادامه داد: اما به هرحال موظفیم اگر چنانچه این کمبود بارش در حوزه آب کشور ادامه داشته باشد برنامه‌های متنوعی را در نظر بگیریم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو خاطرنشان کرد: البته در فاصله‌های زمانی کوتاه امکان انجام اقدام‌های سخت افزاری محدود است و نمی‌توان کارهای سازه‌ای مختلفی انجام داد و بیشتر باید اقدام‌های نرم افزاری مد نظر قرار گیرد.

جوانبخت گفت: بر همین اساس برنامه‌های متعددی دیده شده است که اجرا خواهند شد.

به گزارش ایرنا، تازه‌ترین گزارش بارش‌ها نشان می‌دهد از ابتدای آبی‌جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰) تا روز سوم دی‌ماه ۴۷.۵ میلی‌متر بارندگی در کشور رخ داد که حاکی از کاهش ۳۹ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره متوسط بلندمدت است.

همچنین گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که بارش‌های فراگیر در سطح کشور از عصر امروز چهارشنبه (هشتم دی‌ماه) آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha