۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 84595052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتایج مفید پروژه ابتکاری راه و جاده چین برای آسیا و اقیانوسیه

تهران- ایرنا - گزارش ها حاکی از این است که با وجود موانع و مشکلات، پروژه طرح ابتکاری راه و جاده که توسط چین مطرح شده پیشرفت خوبی داشته و به نتایج مفیدی در آسیا و اقیانوسیه دست می یابد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «سوث کرین نیوز»؛ با وجود اینکه منطقه آسیا - اقیانوسیه طی سال گذشته و بر اثر همه گیری ویروس کرونا بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است، طرح ابتکاری راه و جاده که از سوی چین پیشنهاد شده بود با توجه به تمامی مشکلات پیشرفت خوبی داشته است.

بر پایه این گزارش که به پروژه های پایان یافته چینی ها در کشورهای مختلف آسیا و اقیانوسیه اشاره دارد، پس از ۵ سال ساخت و ساز، عملیات خطوط راه آهن لائوس-چین که پروژه ای میان ابتکار راه و جاده  و  استراتژی لائوس برای تبدیل شدن از کشوری جداشده به کشوری به عنوان کانون زمینی ارتباطی است، در ۳ دسامبر ( ۱۲ آذر) آغاز شد. 

از سوی دیگر مراسم تکمیل موسسه آموزشی فنی حرفه ای اهدایی از طرف چین نیز در ماه اکتبر در«گوادر» ایالت «بلوچستان» واقع در جنوب غربی پاکستان  برگزار شد. این پروژه برای رفاه عمومی ذیل طرح " کریدور اقتصادی پاکستان- چین" حائز اهمیت می باشد. 

«نونگ رونگ» سفیر چین در پاکستان در مصاحبه ای درمورد این پروژه گفت که موسسه فنی، حرفه ای و تکنیکی گوادر با هدف بررسی نیازهای فوری مردم محلی ساخته شد و به سمت توسعه پایدار منطقه پیش می رود. حین ساخت و ساز این پروژه بیش از هزار شغل برای مردم محلی فراهم شده است، پس از اتمام آن گنجایش آموزش دهی به ۳۶۰ کارآموز را دارد و سالانه برای دستکم هزار نفر فرصت های کارآموزی را تامین می کند. 

نتایج مفید پروژه ابتکاری راه و جاده چین برای آسیا و اقیانوسیه

در ادامه این گزارش آمده است در تاریخ ۱۸ دسامبر(۲۷ آذر) کامبوج یک استادیوم ملی با حمایت مالی چین در نواحی خارج شهر شمالی «پنوم پن» پایتخت این کشور را افتتاح کرد. «هون سن» نخست وزیر کامبوج اعلام کرد این استادیوم با گنجایش ۶۰ هزار نفر مکانی برای تورنمنت ها و مسابقات ورزشی خواهد بود. کامبوج برای نخستین بار در ماه مه ۲۰۲۳ میزبان بازی های جنوب شرقی آسیا خواهد بود. 

این استادیوم تنها یکی از موفقیت های چین است که حمایت مالی این کشور را در کامبوج به دنبال داشته و موجب تحکیم روابط میان دو کشور شده است. 

نتایج مفید پروژه ابتکاری راه و جاده چین برای آسیا و اقیانوسیه

در اندونزی نیز پروژه بزرگترین سازه پل معروف به پل شماره ۲ قطار تندروی جاکارتا-باندونگ با موفقیت در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ آبان) تکمیل شد. سرعت قطارها روی این پل ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است و سفر از جاکارتا به باندونگ پایتخت ایالت جاوای غربی  را از ۳ ساعت به ۴۰ دقیقه کاهش می دهد. 

به علاوه پروژه  پل - جاده ای چندمنظوره با نام " دریم پادما بریج" در بنگلادش نیز با وجود مشکلات و چالش های بسیار از جمله همه گیری ویروس کرونا رو به اتمام  است. شرکت چینی مسئول زیرساخت های عظیم این پروژه می باشد که در تاریخ بنگلادش بزرگ ترین و چالش برانگیزترین پروژه زیرساختی بوده است. پس از پایان این پروژه، گذر از رودخانه پادما که ده ها منطقه را در جنوب این کشور به «داکا» پایتخت بنگلادش وصل می کرد و تنها از طریق کشتی و قایق ممکن بود، پایان می یابد. 

نتایج مفید پروژه ابتکاری راه و جاده چین برای آسیا و اقیانوسیه

در پایان این گزارش آمده است پروژه  بندر « هامبانتوتا» که در سری لانکا به عنوان نخستین بندر بین المللی این کشور با استانداردهای جهانی شناخته می شود، توسط چین  در ماه نوامبر ساخته شد. 

به علاوه در ماه نوامبر  پروژه خطوط مترو ساخت چین در «هانوی» پایتخت ویتنام نیز افتتاح شد که اولین خطوط مترو با انجام عملیات تجاری در این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha