۱۰ دی‌ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد «قهرمان من»

تهران-ایرنا- مهدی عباسی، گفت: ۱۰ دی‌ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد «قهرمان من» اعلا شده که با هدف معرفی شهیدحاج قاسم سلیمانی به کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، مهدی عباسی با اشاره به رویداد قهرمان ویژه که با همکاری فعالان دیجیتال کودک و نوجوان همچنین ناشران دیجیتال اسلامی برگزار می‌شود، اظهار داشت: رویداد قهرمان من با همکاری مجامع تخصصی فعالان دیجیتال کودک و نوجوان، ناشران دیجیتال اسلامی، حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فضای مجازی صدا و سیما، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه اول، سازمان سراج، انارستان، موسسه‌ فهم و خانه‌ کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است.

وی افزود: علاقه مندان به شرکت در این رویداد که با هدف معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی به کودکان و نوجوانان برگزار شده است، آثار خود را تا دهم دی‌ماه به دبیرخانه مجازی آن به نشانی www.platzaar.ir ارسال کنند.

عباسی با بیان اینکه برای معرفی شخصیت و ویژگی‌ قهرمانان نباید از امکانات و ابزارهای ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای غافل شویم، گفت: هرچند برگزاری چنین رویدادهایی ارزشمند است اما پروژه‌های بزرگ و عظیم به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در دل چنین رویدادهایی صورت نمی‌گیرد. سرمایه‌گذاری کلان و قابل توجه در تولیدات فاخر فرهنگ‌ساز، اقتصاد بازی‌سازی یک کشور را حفظ می کند.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج درباره نقش سازمان مطبوعش در رویداد تولید محتوای قهرمان من، تاکید کرد: موضوع حضور اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌سازی رایانه‌ای با توجه به اهمیت آن‌ها به پیشنهاد سازمان سراج به این رویداد اضافه و این سازمان متعهد به تنظیم و اجرای ساختار رقابتی آن شد.

عباسی انتخاب مخاطب کودک و نوجوانان به عنوان جامعه هدف رویداد قهرمان من را کاری هوشمندانه دانست چرا که به اعتقاد وی تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موضوع مغفول مانده‌ای است و این رویداد تلاش می‌کند ضمن ساماندهی تولیدات این حوزه، تولیدکنندگان محتوا را نسبت به تولیدات مخصوص کودکان و نوجوانان حساس کند.

وی با اشاره به اینکه بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای دوسویه که مخاطب را در هر لحظه با داستان و روایت خود درگیر و همراه می‌کند برای انتقال فرهنگ بسیار حائز اهمیت است، افزود: در حالیکه دشمنان قسم خورده از این ابزار با تمام توان و به بهترین شکل ممکن بهره می‌برند و سبک زندگی مدنظرشان را در قالب بازی، به کودکان و نوجوانان دیگر کشورها دیکته می‌کنند، متخصصان کشور با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب از امکانات پر شمار این ابزار در ترویج فرهنگ، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان جامعه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، رویداد قهرمان من به شناخت و معرفی شخصیت شهید سلیمانی به نسل کودک و نوجوان، شبکه سازی فعالان و تولیدکنندگان محتوای فرهنگی می پردازد. قالب این رویداد را شبکه اجتماعی (استوری، کانال و صفحه)، کلیپ و نماهنگ، نقاشی دیجیتال، پوستر و اینفوگرافی، پادکست و قصه‌گویی دیجیتال، بازی‌ و نرم‌افزارهای تلفن همراه، انیمیشین، کمیک موشن و موشن گرافی در بر می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha