۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲
کد خبر: 84595469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان: شهدا خواستند گمنام بمانند

بندرعباس - ایرنا- فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با تجلیل از حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس ،گفت: شهدا در عین گذشت از جان و همه لذت های دنیایی به هنگام شهادت هم خواستند گمنام بمانند.

به گزارش ایرنا، سردار اباذر سالاری عصر چهارشنبه در مراسم یاد واره شهید غلامرضا ترابی کاجی در روستای سیاهوی بندرعباس افزود: شهدا به کشورمان عظمت و عزت دادند و وقتی هم شهید شدند گاه مثل شهید ترابی به عنوان شهید گمنام دفن شد و پس از چهارسال هویت آن مشخص شده است.

وی، خطاب به اعضای خانواده شهید ترابی که از اصفهان به بندرعباس آمده بودند، یاد آور شد: مردم بندرعباس و روستای سیاهو درحالیکه این شهید به همراه شهید دیگر به عنوان گمنام بود،درسال ۹۶ باشکوه خاصی تشییع وتدفین کردند ، مردم این دیار آن را مثل فرزند خودشان دوست دارند.

هویت یک شهید گمنام مدفون شده اهل استان اصفهان درمنطقه سیاهوی شهرستان بندرعباس پس از انجام آزمایش های (دی. ان. ای) شناسایی شد.

این شهید در جنگ ایران و عراق به عنوان نیروی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۶ مفقود الاثر شد که پس از شناسایی به صورت گمنام در منطقه سیاهو در سال ۹۶ تشییع و خاکسپاری شد.

پدر و مادر شهید غلامرضا ترابی در قید حیات نیستند و این شهید سرافراز دفاع مقدس دارای ۱۲ خواهر و برادر است که  یکی از برادرانش در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده است، نزدیک به ۳۰ نفر از اعضای خانواده این شهید پس از اطلاع از هویت او از اصفهان برای حضور در محل مزار شهید عازم بندرعباس شدند.

این مراسم با حضور اعضای خانواده شهید ترابی ، فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش ، جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه و اقشار مختلف مردم و مسوولان در مرقد آن شهید در روستای سیاهوی بندرعباس برگزار شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha