۲۰ گروه در استان مرکزی وظیفه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی را برعهده دارند

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲۰ گروه در این استان وظیفه نظارت و بازرسی از بازار مصرف محصولات کشاورزی را برعهده دارند.

«علی صفری» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: این گروه‌ها با همکاری سازمان صمت، بسیج اصناف، استانداری این استان، سازمان تعزیرات و سپاه روح الله استان تشکیل و وظیفه نظارت و کنترل قیمت محصولات کشاورزی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: قیمت محصولات کشاورزی و دامی به خصوص گوشت مرغ در استان مرکزی در شب یلدا به رغم کمبود امکانات با نظارت‌های انجام شده از وضعیت مناسبی برخوردار بود و کمبودی در این زمینه در استان وجود نداشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۳۱۰ هزار ریال اعلام شده که با جوجه ریزی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته این محصول اکنون با قیمت ۲۸۰ هزار ریال در سطح استان در بین مصرف کنندگان توزیع می شود.

صفری افزود: اکنون مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان مرکزی وجود نداشته و با توجه به مازاد تولید این محصول در استان، ۳۰ درصد تولیدات به سایر استان‌های کشور ارسال می شود.

وی از افزایش ۱۳ درصدی جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده مشکلی در زمینه تامین این محصول در ۴۰ تا ۵۰ روز آینده در این استان وجود نداشته و جوجه ریزی برای تامین گوشت مرغ شب عید مردم استان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: تامین میوه شب عید در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار داشته و حضور این سازمان در تامین میوه شب عید با هدف کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت انجام می شود.

صفری گفت: در صورتی که قیمت میوه شب عید در استان مرکزی برای مصرف کننده مناسب باشد سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه ورود نمی کند.

وی با یادآوری برگزاری مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان مرکزی افزود: این مانور همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شده و ۴۰ گروه وظیفه بازرسی و نظارت بر عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها را برعهده دارند.

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  یادآور شد:با واگذاری حوزه ی نظارت بر تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی، اکنون زنجیره تولید تا مصرف محصولات تحت کنترل قرار گرفته است.

صفری گفت: این وزارتخانه با در اختیار داشتن اطلاعات ۲ بخش تولید و عرضه و هماهنگی هرچه بیشتر بین این بخش‌ها، حمایت‌های لازم را از محصولات کشاورزی بر اساس بازار مصرف انجام می دهد.

وی توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در استان مرکزی را از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای توزیع هوشمند محصولات کشاورزی و کنترل بازار این محصولات انجام می شود.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha