امام جمعه بیرجند: مردم با مشاهده صداقت برای فداکاری جلو می‌زنند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: وقتی مردم در دولت صداقت را احساس کنند، برای فداکاری و حفظ انقلاب اسلامی جلوتر هستند چرا که این انقلاب را مردم رقم زدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی و دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: توطئه‌های بعد از انتخابات ۱۴۰۰ را ملاحظه کنید، اصلا زمان نگذاشت برای مقابل هم قرار دادن مردم و دولتی که از جنس مردم و تداعی‌کننده دولت شهیدان رجایی و باهنر است.

وی افزود: توطئه بنزینی را راه انداختند که اصلا ساده نبود اما دیدیم این توطئه بدون هیچ طول کشیدنی با همراهی، بینش و بصیرت مردم که همراه با دولت صبر کردند، خنثی و دشمن مایوس شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جریان زاینده‌رود نیز همین گونه شد، یعنی بین فتنه و خنثی‌سازی فاصله نداریم و بصیرت همین است زیرا در نظام جمهوری اسلامی دولت و مردم نداریم و مردم براساس دین و ارزش‌های خودشان دولت را انتخاب کردند و دولت یعنی خدمتگزار مردم که این غیر از یک حرکت نفوذی و تحملی است.

وی افزود: انقلاب متعلق به مردم است و این همه سختی‌ها و تحریم، جنگ‌های روانی در فضای مجازی و همه چیز را مردم حل و هضم کردند و الان وارد مرحله دیگری شده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی دیگران آیه یاس می‌خواندند، مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را نوشتند که کرامت‌گونه است.

وی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ مردم ما، همان انقلاب ۵۷ و حتی از آن مهمتر است زیرا زمانی که این انقلاب و معجزه اتفاق افتاد در درون و برون کشور مردم به عنوان یک مساله ناباور به آن نگاه می‌کردند و وقتی امام خمینی (ره) می‌گفت «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» همه می‌گفتند مگر می‌شود اما بعد از آن همه ترور و فتنه دقیقا زمانی که دشمنان شمشیر را از رو بسته و به صورت اعلانیه می‌گفتند جمهوری اسلامی نخواهد بود، انتخابات ۱۴۰۰ آن ناباوری را از بین برد.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: همه توطئه‌ها، فتنه‌ها، درگیری‌ها، ترورها و نفاق‌ها در ۴۰ سال در کنار محدودیت کرونایی و تحریم‌ها پشت سر گذاشته شد و در این مدت‌ بارها مشاهده کردیم طوری برای برخی داخلی‌ها و بیرونی‌ها قضیه حتمی بود و دیگر دیپلماسی حرف نمی‌زدند که به‌صورت علنی می‌گفتند جمهوری اسلامی تمام است.

وی گفت: نه تنها برای من و شما، اخبار داخلی و خارجی را که مشاهد می‌کنید، متخصصان فن در کشورهای اروپایی تصریح می‌کنند که کار غرب تمام است و سال ۱۴۰۰ انقلابی که مردم از نوع سیاسی و حضور در پای صندوق‌های رای و رای شایسته کردند و قبل از آن انتخابات مجلس، همراه باور است لذا فرق آن با انقلاب سال ۵۷ این بوده که همراه باور است و آمریکا را زیر پا گذاشتن، شدنی است حتی در زمینه‌هایی این کار شده و باید کامل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: تازه کار شروع شده و ملتی که مدت زیادی در انزوا بوده مسلما دچار اشتباه می‌شود اما در ۴۰ سالگی عقل کامل و ۴۰ سال تجربه انقلاب اسلامی کامل می‌شود که این نوید یک حرکت جدید است.

وی گفت: کلمه انقلاب به معنای تغییر کلی و زیر و رو شدن است که در بعد منفی و بعد مثبت انطباق دارد و آنچه مهم است بعد مثبت قضیه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: انسان به دلیل اینکه ترکیب روحیه‌اش از عقل، فهم، شهوت و غضب است می‌تواند همواره در حال تغییر باشد به گونه‌ای که در تعریف انسان برخلاف همه موجوداتی که با جنس و فصل، نوع آن مشخص می‌شود اما انسان این گونه نیست و تعریفی می‌کنند که انسان، حیوانی ناطق است اما اینکه همه‌ انسان‌ها همین گونه هستند، این طور نیست و همین موجود دوپا تفاوت‌هایی دارد.

وی افزود: هر انسان می‌تواند یک نوعی باشد یا به قول اهل دقت انسان می‌تواند هر روز یک نوع باشد؛ برخی انسان‌ها به گونه‌ای می‌شوند که با هیچ نوع موجودی قابل انطباق نیستند و برخی در زاویه شهوانی غرق می‌شوند، مال‌پرست و لذت‌پرست است، یک حیوان مجسم، خطرناک و کثیف که هیچ ارزشی برایش قابل تعریف نیست چراکه وقتی ملاکش شهوت باشد دیگر برایش ارزش‌ها معنا ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی ملاک انسان مادیات به تنهایی باشد فرقی بین او و سوسک در چاه نیست، چراکه سوسک هم به کمال اقتصادی خود در چاه رسیده و در آنجا امنیت نیز دارد، یا فردی در غضب غرق می‌شود بدتر از شمر ابن ذی الجوشن همان که امروز در کشورهای غربی دیده می‌شود، حیوانات درنده‌ای که به اسم کشورهای اروپایی و آمریکایی است البته به عنوان منطقه جغرافیایی نیست و هر جا چنین انسانی باشد، درنده است ولی در اصطلاح غرب گفته می‌شود چرا که نماد آن است.

وی ادامه داد: دنیا را نا امن کردند، شهرها و کشورها را بدون دلیل ویرانه می‌کنند چراکه درنده هستند و حاکم بر همه وجود این انسان و یک شیطان مجسم می‌شود که تمامش مکر، حیله و دروغ است اما طوری اینها را تنظیم می‌کند و کرواتی می‌زند که همه خیال می‌کنند منطقی‌ترین انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب که می‌شود گاهی در فرد است و یک مرتبه خودش توجه می‌کند که آن هم دستگاهی است که خداوند در ذاتش آفریده و نفس لوامه است که در واقع یک قیامت درون است و انسان به وسیله آن به جایگاه اصلی خود یعنی خداوند متعال بر می‌گردد.

وی افزود: همین فردی که دچار انقلاب درونی می‌شود بُعد جمعی آن در قالب جامعه انقلاب می‌کند؛ جامعه پست، نوکر، دنبال طاغوت و بیگانه و از خودبیگانه همین بود که در دوران قبل از انقلاب وجود داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انگلیس بر کشورهای منطقه و بر همین ایران ما حاکم بود و چقدر چاپلوسی، نوکری، پستی و مردم را کشتن و فحشا، منکرات، چپاول کشور و مردم را انجام دادند، مردم هم از ترس سکوت داشتند و همه ارزش‌ها را زیرپا گذاشتند و آب هم از آب تکان نخورد، ناموسشان را بی‌ناموس کردند، علما را کشتند، مدارس را بستند، با امام حسین (ع) مبارزه کردند و همه جلسات وعظ و خطابه را بستند و ملت هم تن داده بود.

وی افزود: نفس لوامه درونی و برونی جامعه با رهنمودهای امام خمینی (ره) بیدار شد و مردم انقلاب کردند اما انقلاب با همه عظمت و معجزه‌اش چه کار کرد در دنیا و چگونه ناباورانه تشکیل حکومت، نظام و دولت داد.

امام جمعه بیرجند گفت: اما مکر و حیله که تمام نشد، از کمی تجربه مردم در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی، دشمنان ورود پیدا کردند و انواع جنگ‌های روانی را با مکر، حیله و دروغ با کیفیت‌های مختلف طراحی کردند.

وی بیان کرد: از اول شروع انقلاب توطئه‌های دشمنان با قتل، جنایت و ترور همراه بود و یکی از صد هزار مجموعه‌ها، فتنه ۸۸ بود که چطور مردم را گول زدند، اختلاف ایجاد و مردم را با هم درگیر کرد اما با تحملی که نظام کرد، زمانی که در اختیار قرار داد و برخورد خشن نکرد حتی ضایعات و شهید هم دادیم اما نظام صبر کرد و به مردم عزیز که گول خوردند، فرصتی داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: حدود هشت ماه طول کشید و در این مدت مردم متوجه شدند که مکری بود و قضیه‌ها چیز دیگری بوده و آنها چیز دیگری برداشت کردند و برای ملتی که در انزوا بوده، این نوع اشتباهات طبیعی است.

وی اظهار داشت: اما سخن اینجاست آن لحظه‌ای که متوجه شدند بالاتر از روز انقلاب، مردم به صحنه آمدند و در پای قداست امام حسین (ع) انقلاب، کشور و نظام کشور را از مکر بیگانه نجات دادند که خیلی در این قضیه تحمل کردند و حدود هشت ماه طول کشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ولی ملاحظه می‌کنید که در توطئه‌های بعدی این فرصت خیلی مدت آن کم شد، چون مارگزیده از یک سوراخ دوبار نمی‌گزد و در توطئه‌های بعدی با فاصله بسیار کوتاه مردم متوجه شدند و توطئه دشمن را خنثی کردند.

وی گفت: بالاخره ۴۰ سال آزمون و خطا برای جامعه‌ای که در انزوا بوده، مدت طولانی نیست اما گام دوم برای چهل سال بعد است و آزمون و خطا کافی است هرچند دشمن، دشمن است و هیچ وقت از دشمنی دست بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ارزش کار بصیرتی طوری نیست که با گزارش، عدد و رقم صورت گیرد چراکه بُعد معنوی آن از محاسبات بشری خارج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha