نهم دی واژه بصیرت را در فرهنگ اسلام و انقلاب طراوتی تازه بخشید

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: حماسه نهم دی واژه بصیرت را در فرهنگ اسلام و انقلاب برجسته‌تر کرد و آن را طراوتی تازه بخشید.

مرتضی فرخی روز پنجشنبه همزمان با یوم الله نهم دی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در پاسخ به این سوال که جایگاه تاریخی و تعیین کننده حماسه نهم دی در سرنوشت کشور و مردم چیست؟، اظهار داشت:در سال ۸۸ پس از انتخابات کم نظیر وحماسه آفرین، جریان تحریف داخلی فتنه سال ۸۸ را رقم زدند؛ فتنه گران با خطای محاسباتی خود تصور کرده بودند مردم ایران را خوب شناخته اند و وجود برخی مشکلات و نارضایتی ها از عملکرد مسوولین، موجب می شود با کادرسازی و با جمع کردن عده ای و  ایجاد عملیات روانی گسترده، فضایی برای پیاده کردن افکار و اندیشه های غرب گرایانه خود پیدا کنند.

وی ادامه داد:  اما رفتار و عملکرد این فتنه گران در ادامه، منجر به اقدامات کاملاً ساختارشکنانه و براندازانه شد اقداماتی چون اهانت به ارزش های مذهبی و مقدس ملت ایران، بویژه اهانت به عاشورای حسینی، ایجاد اغتشاش، اختلال و ناامنی در جریان عادی زندگی مردم و نیز حمایت های علنی دشمنان قسم خورده نظام از آشوب های خیابانی، روح بصیرت و آگاهی را در ملت ایران برانگیخت و آرام آرام منجر به از دست دادن حامیان فتنه گران شده و نقشه پلیدشان نابود شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم توضیح داد: سرانجام پس از ماه ها جولان فتنه گران یار از دست داده، انباشت خشم مقدس مردم و لبریز شدن صبر انقلابی آنان، منجر به انفجار و خروشی انقلابی شد که افسار فتنه را مهار و شتر فتنه سبز اموی راپی کردند و مسجد ضرار کفر و تفرقه و نفاق را که در مقابل خیمه انقلاب و ولایت برپاکرده بودند، ویران کردند.

فرخی اضافه کرد:حماسه مردم در نهم دی در صفحه زرین تاریخ و سرنوشت کشور برای همیشه ماندگار شد و نماد وسمبل بصیرت وآگاهی عمیق مردم ایران شد. حماسه ای که اعجاب جهانیان را برانگیخت.

وی یادآور شد: نهم دی واژه بصیرت را در فرهنگ اسلام و انقلاب برجسته تر کرد و آن را طراوتی تازه بخشید. حماسه ای که در آن مردم به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و باردیگر پیشرو بودن بصیرت عوام را برخواص نمایان کرد. مردمی که در فضای غبارآلود ودر سکوت خواص بی بصیرت کار را یکسره کردند و نشان دادند که درفضای پر از فتنه ی سال ۸۸ از سنت امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و بی تردید با توجه به فطرت پاک مردم انقلابی، نوعی خود آگاهی جمعی شکل گرفت که با نگاه به آینده، زمان آگاهی را خلق نمودند و با نگرش جهانی، جامعه آگاهی را بدست آوردند. و اینچنین خود و کشور و نظام را بیمه کرده اند.

معاون وزیر علوم در پاسخ به این سوال که ضرورت بازخوانی حماسه نهم دی برای جوانان و دانشجویان چیست، اظهار داشت: سیر حوادث مهم اجتماعی، در طول زمان نیاز به بازخوانی و طرح مجدد دارند تا در غبار گذر زمان وروزمرگی دجار مرگ تاریخ نشوند. کالبد شکافی و بازخوانی ابعاد مختلف فتنه ۸۸ همچون علل و عوامل ایجاد فتنه، مجریان و بازیگران فتنه، هدف و انگیزه فتنه گران و عناصر پدید آورنده آن، برای پیشگیری از فتنه های آینده و رصد نقشه های بعدی دشمنان ملت و انقلاب درگام دوم انقلاب ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد.

فرخی ادامه داد: بازخوانی این حماسه برای نسل جدید و دانشجویان جوان که یا شاهد این فتنه نبودند یا گزارش آن را از رسانه فتنه گران و جراید زنجیره ای آنان دیده وشنیده اند امری قطعی کرده است و این بازخوانی حماسه نهم دی باعث بصیرت افزایی شده و نسل جوان و دانشجویان را نسبت به توطئه ها و فتنه های آینده علیه انقلاب و نظام و مقاومت منطقه و جهان اسلام، آگاه خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می توان نهم دی را یادآور نقش مردم در سرنوشت خود و کشور دانست، افزود: درخت انقلاب و ایران عزیز در عرصه بین الملل و نفوذ منطقه ای ایران چنان تنومند و قدرتمند شده که باعث خشم و نفرت و غضب دشمنان شده است و دشمنان متوجه شده اند گزینه نظامی درباره ایران هیچ کاربردی ندارد. دشمن بهترین روش در به چالش کشاندن انقلاب و نظام را  مداخله در امور کشورمان دانسته است.

معاون وزیر علوم گفت:کانون‌های فکری و متخصصین جنگ روانی در دنیا با همکاری جریان تحریف داخلی، علیه ایران اسلامی و انقلاب دست بکار شده و بسیج شده اند و البته جاسوس خانه ها، سرویس های امنیتی بیگانه و امپراطوری های رسانه‌ ای در ایجاد فضای غبار آلود و فتنه ۸۸ و ایجاد رعب و وحشت و تشویق به اغتشاش با هم همکاری می کردند.

فرخی یادآور شد: در واقع انتخابات بهانه دشمنان بود و تقلب کلید رمز آن، در اصل به دنبال سقوط انقلاب و نظام و حذف ولایت و تضعیف نهادهای انقلابی و حاکمیتی بوده اند.

وی افزود: به بهانه تقلب در انتخاباتسال ۸۸، عوامل نفوذ در داخل و برخی خواص بی بصیرت تشخیص وضعیت وتمیز بین حق وباطل را برای مردم سخت کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم اظهار داشت: مردم وقتی متوجه شدند وحدت، اقتدار و امنیت کشور و ارزش های دینی کشور و اقتدار بین المللی ایران مورد هجوم قرار گرفته و بیگانگان و رسانه های حامی فتنه گران بر طبل فتنه می دمند با حضور مقتدرانه خود هم توطئه های دشمنان را خنثی کردند و نقش خود را در تعیین سرنوشت که همان همراهی با انقلاب و ولایت بود به خوبی ایفا کردند و درنتیجه سرنوشت کشور را به ریل اصلی آن برگرداندند.

وی گفت:راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸حضور ملت با بصیرت ایران اقدامی بود که بار دیگر به فتنه گران داخلی و دشمنان ایران و ایرانی پیام روشنی داد که جمهوری اسلامی ایران متعلق به ملت است و ملت برای حفظ ارزش‌های نظام تا پای جان ایستاده‌اند و در سرنوشت خود و کشور نقش اصلی را ایفا می کنند. شاید بتوان حماسه هم عدل و هم طراز این حماسه را حضور بی نظیر مردم در تشییع مالک اشتر رهبری شهید قاسم سلیمانی دانست که از قضا حماسه ای از جنس دی ماه ماه حوادث سرنوشت ساز برای ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، فتنه ۸۸ که در حقیقت تهاجم همه‌جانبه به اصل نظام و انقلاب اسلامی با حمایت سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و خیانت و حماقت سران فتنه به شمار می‌رود، درس‌ها و عبرت‌های خود را برای همیشه فراروی ملت عظیم‌الشان ایران به ویژه جوانان فهیم و غیرتمند قرار داد تا در گذرگاه‌های سخت تهدید و خطر و فتنه‌های محتمل در آینده‌ تاریخ این کشور، دشمنان قسم خورده و خبیث جمهوری اسلامی را منکوب و آنان را در دستیابی به اهداف شیطانی خود مایوس سازد.

این فتنه بزرگ محصول سال ها تلاش اطلاعاتی، امنیتی و فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی با سیاست گذاری، هدایت و مدیریت آمریکایی‌ها و کارگزاری وابستگان داخلی آنها بود که با درایت رهبری و حضور مردم خنثی شد.

دستاوردهای حضور حماسی و معجزه‌گون ملت ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ اقتدار و استحکام نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را نزد دوستان و دشمنان افزایش داد و به جهانیان ثابت کرد مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند و از چنان ظرفیت، اقتدار و هوشمندی برخوردارند که هر توطئه و فتنه شیطانی دشمنان را با هر سطح از پیچیدگی و فریبندگی خنثی و آمریکای جنایت‌کار و همدستان او را به فضل الهی، زمین‌گیر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha