حماسه ۹ دی تجلی بصیرت دینی و غیرت عاشورایی است

بوشهر - ایرنا- معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: حماسه ۹ دی تجلی بصیرت دینی و غیرت عاشورایی ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، سردار رسول سنایی راد روز پنجشنبه درآئین گرامیداشت ۹ دی در جمع مردم بوشهر افزود: نهم دیماه اثبات وفاداری به ولایت و نظام دینی به دیگرانی بود که به تصور غلط و برآورد بیجا دچار توهم شده بودند که می‌توانند تحمیلی بر رهبری و نظام داشته باشند و با شکستن ساز و کار قانونی به قدرت برسند.

وی با بیان اینکه ریشه و منشا فتنه ۸۸ روی انحراف از نگاه نسبت به  مسئولیت رقم خورد بیان کرد: تصور فتنه گران براین بود که حق آنهاست که بر سرقدرت باشند چون شرایطی به وجود آمده بود که برخی دلخور بودند و تصورآنها این بود که می شود با اردوکشی خیابانی و سیاست فشار به هدف برسند.

 سنایی راد ادامه داد: در چنین بزنگاهی رهبر معظم انقلاب از حاکمیت قانون و ساز و کار قانونی یعنی انتخابات و رای مردم دفاع کردند و کوتاه نیامدند.

به اعتقاد سنایی راد برخی از افراد تصورشان براین بود که رهبر معظم انقلاب از یک شخص خاصی حمایت می‌کنند در صورتی‌ که این‌طور نبود و ایشان از ساز و کار قانونی و رای مردم دفاع و حمایت کردند.

وی بیان کرد: تصور فتنه گران این بود که می‌توانند با استفاده از خط فشار و اردوکشی خیابانی به هدف خود برسند برهمین اساس کاری را شروع کردند که در میانه راه نتوانستند مدیریت کنند و میدان دار منافقان، ضد انقلاب و بهره بردار از این قائله بیگانگان شدند.

حماسه ۹ دی تجلی بصیرت دینی و غیرت عاشورایی است

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: برهمین اساس مثلثی شکل گرفت که در یک ضلع فتنه گران و ۲ ضلع دیگر آن را معاندان و دشمنان تشکیل می‌دادند و تدبیر رهبر معظم انقلاب این بود که با راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی از این فتنه داخلی عبور کنیم.

سنایی راد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با چند ماه خون دل خوردن و بصیرت افشاندن زمینه‌ای فراهم کردند که مردم بصیر ایران به خیابان بیایند و بدون اینکه هزینه سنگینی بابت مهار این فتنه بپردازیم از آن عبور کردیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: تصور بیگانگان این بود که شرایط پیاده سازی انقلاب رنگی در ایران فراهم شده و در همین راستا آمریکائی‌ها وقیحانه به میدان آمدند و حتی تعطیلی یک شبکه اطلاع رسانی را برای اورهال به تاخیر انداختند و تصور آنها این بود که برای  به نتیجه رسیدن باید مداخله کرد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه استکبار جهانی در نبرد سخت با ایران به نتیجه نرسیده بود فکر می‌کرد با این شکاف و اختلاف درونی به نفع خود استفاده کنند و ضربه نهایی را به نظام بزنند.

سنایی راد بیان کرد: در نهایت خسران دنیا وآخرت نصیب فتنه گرانی شد که رهبر معظم انقلاب به آنها مهلت بازگشت داده بود و در ۹ دی حماسه ای خلق شد که در این حماسه مردم وفاداری به اصل نظام و ولایت را نشان و هرگونه قدرت طلبی و فتنه گری را نفی کردند.

شهید سردار سلیمانی یک مکتب و تفکر است

وی با اشاره به در آستانه بودن دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: شهید سردار سلیمانی حاصل تربیت و غیرت دینی و از جوانی پاسدار و از فرهنگ انقلابی برخوردار بود.

سنایی راد اضافه کرد: سردار سلیمانی در فرهنگ حماسی، جهادی و معرکه جنگ ارتقا و رشد پیدا می‌کند و در ادامه در قالب سپاه قدس و مقاومت تکامل یافته و مجموع این عوامل نظام معرفتی در وجود آن شهید بزرگوار به وجود می‌آورد که در رفتار، کنش و منش ایشان یک چهره انقلابی دیده می‌شود.

وی یادآورشد: سردار سلیمانی منزل خود را بعنوان بیت الزهرا وقف کرده و خدمتگزار سوگوران آن حضرت بود و این چنین فرهنگی به فرد رشادت و همنشین فرزندان حضرت زهرا (س) می‌کند.

به گفته سنایی راد تقارن فرهنگ دینی و تربیت بدنی می‌شود مکتب شهید سلیمانی که شامل معرفتی بالا و همراه با خود سازی است.

وی اظهار کرد: خیلی از افراد در تراز شهید سردار سلیمانی بودند اما در تحولات و فراز و فرودها گم شدند و باختند اما آن شهید ماند تا جائی که رهبر معظم انقلاب فرمودند "من در مقابل او تعظیم میکنم".

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا معتقد است: شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و امروز وظیفه ما بازخوانی این مکتب است.

حماسه ۹ دی تجلی بصیرت دینی و غیرت عاشورایی است

به گفته سنایی راد ارکان مکتب شهید سلیمانی برآمده از فرهنگ دینی او یعنی عقلانیت، معنویت وغیرت دینی بود.

وی تاکید کرد: آنچه باعث شد شهید سلیمانی به آن سوی مرزها برود ولایتمداری بود به همین دلیل با غیرت دینی و با دست خالی با کمترین هزینه توانست یک لشکر بدون مرز از چند ملیت را تشکیل بدهد و مقاومت را تقویت و عمق و نفوذ راهبردی ما را توسعه و کابوسی برای استکبار جهانی شود.

وی یادآورشد: آن چیزی که درشکل گیری این نفوذ نقش داشت غیرت شهید سلیمانی است که در نهایت وقتی به عملکرد او نگاه می کنیم مکتبی که می‌تواند برای حل مشکلات و بحران‌ها سرمشق باشد می بینیم.

به گفته سنایی راد براساس مکتب شهید سلیمانی ما می توانیم بن بست شکن باشیم به شرطی که مجاهدی انقلابی و باغیرت از جنس شهید سلیمانی بر مسند کار باشد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی وقت و زمان نمی شناخت گفت: امروز انباشتی از مشکلات داریم چون مدیر ما حقوق نجومی گرفته اما کار را به نفر بعدی سپرده است و روحیه محافظه کاری برخی مدیران نقطه مقابل روحیه انقلابی شهید سلیمانی است.

سنایی راد اضافه کرد: خداباوری، ولایت محوری، مردمداری  و انقلابی گری از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود و همین ویژگی ها ایشان را جهانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha