امام‌جمعه یزد: سودهای کلان و بی‌برنامه تولیدکنندگان مهار شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: منشأ بسیاری از گرانی‌ها سودهای کلان تجار و تولیدکنندگان است که باید توسط مسئولان مهار شود.

به گزارش پنجشنبه شب روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با استاندار و معاونان و مشاوران وی با ابراز تأسف از اینکه نتوانست در سفر هیات دولت به استان، رییس جمهوری و تیم دولت را به علت بیماری همراهی کند افزود: موارد بسیاری را مدنظر داشتیم که امیدواریم از سوی استاندار و دیگر مسئولان استان به عنوان یک دغدغه با رئیس جمهور مطرح شده باشد.

وی بر لزوم تسریع در خودکفایی در زمینه تولید خوراک دام افزود: با توجه به اینکه امکانات مورد نیاز برای کشت محصولاتی که به خوراک دام تبدیل می‌شوند، در کشور وجود دارد، حل نشدن این موضوع و وابسته بودن به خارج، جای سئوال است و اگر دست مافیا در کار است، باید قوه قضائیه نیز در این زمینه ورود کند.

امام جمعه یزد با اشاره به لزوم ساماندهی گرانی‌ها تصریح کرد: یکی از علل اصلی گرانی و بالا بودن قیمت اجناس در داخل کشور، قانع نبودن بعضی از تجار و تولیدکنندگان به سود معقول و دریافت سودهای زیاد است.

ناصری با بیان اینکه برخی تجار بدون توجه به نیازهای کشور و مردم و حتی بدون توجه به سلامت مردم، اقدام به واردات کالاها و محصولات پرسود می‌کنند، اظهار داشت: این در حالی است که سلامت مردم برای تجار بسیاری از کشورها بسیار حائز اهمیت است و حتی در بعضی موارد، محصولات کشاورزی ما را به همین دلایل خریداری نمی‌کنند.

وی، سودهای کلان و بی برنامه را بی اخلاقی از سوی برخی تولیدکنندگان و تجار دانست و ادامه داد: اگر سود معقول باشد مردم با این حجم از گرانی مواجه نمی‌شوند و دولت باید در این زمینه به سرعت وارد عمل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha