۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84596840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: تگرگ به مزارع کشاورزی باغان دشتی خسارت وارد کرد

بوشهر-ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: توفان و تگرگ، شامگاه جمعه به صورت کم سابقه‌ای باعث خسارت به مزارع کشاورزی در روستای باغان این شهرستان شد که کارشناسان درحال بررسی میزان زیان‌های وارده هستند.

عبدالله نادری روز جمعه درگفت و گو با ایرنا افزود: میزان خسارات وارده به کشاورزان این منطقه بزودی توسط کارشناسان کشاورزی برآورد و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند توفان و تگرگ کم سابقه بوده اما تاکنون گزارشی از خسارت جانی به اهالی، زیرساخت‌ها و دامداران روستا دریافت نشده است.

فرماندار دشتی ادامه داد: همچنین در پی بارش شدید تگرگ و بارانِ پنجشنبه شب در روستای باغان، بخشدار شنبه و طسوج با حضور در این روستا ضمن بازدید میدانی با تشکیل جلسه شبانه مدیریت بحران از نزدیک بر وضعیت امداد رسانی نظارت و پیگیری های لازم برای حضور گروه های مرتبط را انجام دادند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بیش از ۴۷ میلیمتر باران در دشتی باریده که دربرخی نقاط همراه با توفان و تگرگ بوده است.

بخشدار شنبه و طسوج نیز در جلسه ویژه ستاد مدیریت بحران بخش شنبه و طسوج گفت:  در پی بارش تگرگ در روستا خسارت‌هایی به بعضی تاسیسات و منازل برخی اهالی باغان و مزارع وارد شده‌است که در نخستین اقدام با حضور گروه تعمیرات برق بخش به دنبال برقراری جریان برق کامل روستا که باعث قطع برق روستای کردلان نیز شده است هستیم و امیدواریم در کمترین زمان ممکن برق هر دو روستا بطور کامل وارد مدار و برقرار شود.

رضا مقاتلی افزود: براساس بررسی و برآوردهای اولیه خسارت به مزارع قابل ملاحظه بوده‌است که بررسی دقیق از میزان این خسارت ها صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: لازم است ستاد بحران و گروه های امدادی روستا همچنان در آمادگی کامل باشند و تا زمان پایدار شدن شرایط اقدامات لازم را انجام دهند و از مردم نیز تقاضا داریم همکاری لازم را با این ستاد انجام دهند.

شهردار خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: بارندگی پنجشنبه شب موجب آبگرفتگی چند نقطه در سطح شهر شد که نیروهای امدادی با حضور به موقع معابر را بازگشایی کردند.

محمد جواد کاشفی اظهار داشت: در پی اعلام بارندگی در سطح استان بوشهر جلسات مدیریت بحران شهرداری برگزار و امکانات و نیروها در آمادگی قرار گرفتند.

وی افزود: از زمان شروع بارندگی تمامی نیروها در نقاط مختلف شهر آماده بودند که بر اثر شدت بارش باران سه نقطه از شهر دچار آبگرفتگی شد که با حضور به موقع نیروها معابر بازگشایی شد.

کاشفی ادامه داد: انتظار داریم مردم از تجمع در حاشیه دره های فصلی پرهیز و در سطح شهر نیز با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

وی گفت: همچنین شهروندان از پارک خودرو و عبور مرور در نزدیکی دیوارهایی که بر اثر بارندگی ضعیف شده و احتمال ریزش دارند، خودداری کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha