۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 84597650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیت آستان قدس رضوی: سپهبد شهید سلیمانی نماد وحدت اسلامی است

کرمان - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حاج قاسم، سیدالشهدا و نماد وحدت اسلامی است گفت: سپهبد شهید سلیمانی درون مرزهای جغرافیایی گنجانده نمی‌شود و متعلق به جهان مظلومان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی روز شنبه در گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان افزود: حاج قاسم سلیمانی مربوط به جریان یا مذهب خاصی نبود، بلکه ایشان نماد امت و ملت اسلامی است و تشییع جنازه باشکوهش به این موضوع عینیت بخشید.

وی تصریح کرد: ارزش کرمان به دلیل وجود مدفن یک سرباز سرافراز، عارف و مجاهد عاشق در این استان، افزوده شد و امروز از سراسر ایران و دنیا برای زیارت سپهبد شهید سلیمانی به این شهر می آیند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: کرمان به شهر زیارتی تبدیل شده و مزار حاج قاسم شفای دل از وسوسه های شیطانی، منیت ها و خودخواهی ها و به طور کلی یک دانشگاه است.

وی تاکید کرد: تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی به نوعی بیداری ملت های اسلامی بود و این مراسم خط بطلانی بر تبلیغات مسمومی که رسانه های دشمن و برخی لیبرال های داخلی بر آن می دمیدند، کشید.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: میلیون ها نفر در آیین تشییع سردار دلها به میدان آمدند، اشک ریختند و همدردی کردند و بر دشمنان حاج قاسم لعن و نفرین فرستادند.

وی با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی به فلسطین کمک های سرنوشت ساز و تاثیرگذاری کرد افزود: این در حالی است که مردم فلسطین ۹۹ درصد سنی مذهب هستند اما این سردار بزرگ به همه اعم از مسیحی، ترکمن، کُرد کمک می کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: حاج قاسم خودش را در چارچوب و زنجیره یک ملت، زبان و مذهب خاص و جغرافیا محدود و زندانی نکرد، بنابراین می بینیم که در عزای او همه در سوریه، لبنان و عراق اشک ریختند.

وی اظهار داشت: جریان مقاومت و انسان های مظلومی که در برابر ظلم استکبار ایستاده و راه مجاهدت را انتخاب کرده اند در زمان شهادت سردار دلها در گوشه و کنار عالم در رثای حاج قاسم گریه کردند.

حجت الاسلام مروی افزود: حاج قاسم در عمل و گفتار به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتقاد داشت و با همه وجود آن را در صحنه های مختلف درک کرده بود که در سایه وحدت می توانیم دشمنان اسلام و بشریت را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز علاقه خاصی به حاج قاسم داشتند و وی را مانند فرزند خود در آغوش می‌گرفتند، بنده این رفتار معظم له را با هیچ مقام و مسئول دیگری ندیدم.

گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان و علما و روحانیون کرمان در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha