۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84597879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر شورای مفتیان روسیه: محبوبیت سردار سلیمانی مرزهای جهانی را درنوردیده است

ایرنا - مسکو - مدیر شورای مفتیان روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) با بیان اینکه یاد شهید سردار سلیمانی همواره باید زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: سردار سلیمانی نه تنها یک شخصیت متعلق به ایران است بلکه قهرمانی برای همه جهان اسلام است و شهامت و محبوبیت او مرزهای جهانی را درنوردیده است.

«نفیق الله آشیروف» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: سردار قاسم سلیمانی فقط یک افتخار متعلق و محدود به ایران نیست بلکه افتخاری برای همه جهان اسلام است و محبوبیت وی حتی مرزهای جهان اسلام را هم در نوردیده و  بخاطر اقدامات بزرگی که به ویژه در مبارزه با تروریست های داعش  انجام داد، در سراسر جهان شناخته شده است. 

وی افزود: آمریکا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق و همراهانشان، جنایت ضدبشری علیه جهان اسلام مرتکب شد و یک بار دیگر نشان داد که به هیچ اصول انسانی پایبند نیست.

مدیر شورای مفتیان روسیه ادامه داد: جهان اسلام هیچگاه نام شهید سلیمانی را از یاد نخواهد برد زیرا ضربه ای که این سردار و نیروهای تحت فرماندهی وی به تروریست های ضداسلامی بویژه داعش وارد کرد، اقدامی تاریخی بود که حتی بزرگترین قدرتها هم از انجام آن عاجز بودند. 

آشیروف همچنین به این نکته اشاره کرد که با تلاش و ترغیب سردار سلیمانی، روسیه نیز در کنار ایران وارد معرکه مبارزه تروریست های داعش در سوریه شده و این همراهی و همکاری، نقش بسزایی در نابودی تروریست ها داشت.

سردار سلیمانی شهید قدس است

مدیر شورای مفتیان روسیه در ادامه مصاحبه به تلاش های گسترده سردار سلیمانی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اشاره و اضافه کرد: شهید سلیمانی شهید قدس است و مردم فلسطین هیچگاه نام او را از یاد نخواهد برد.

وی افزود: قدس وجدان همه مسلمانان و امت اسلامی بر روی زمین است و سردار سلیمانی با درک کامل این واقعیت، وظیفه دینی خود را در برابر برادران فلسطینی ادا کرد و هیچگاه از این مساله غافل نبود. 

مدیر شورای مفتیان روسیه خاطرنشان کرد: به همین دلیل آمریکا اقدام به ترور سردار سلیمانی کرد به این دلیل که از خنثی شدن نقشه هایش در منطقه توسط این شخصیت بزرگ خشمگین بود.

این مقام اسلامی روسیه تصریح کرد که آمریکا و همپیمانان غربی و عربی اش صدها میلیون دلار برای شکل گیری گروه تروریستی داعش هزینه کرده بودند که سردار سلیمانی در خنثی شدن این توطئه شوم و ضدجهان اسلام نقش اساسی داشت. 

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ ۹۸ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک‌باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha