۱۱ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84598526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خون شهدا در رگهای نظام جاری است

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰
کد خبر: 84598526
خون شهدا در رگهای نظام جاری است

مشهد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: خون شهدا ماندگار است و در رگهای نظام جاری می‌باشد.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین روز شنبه در یادواره ۱۲ شهید روستای ظاهرآباد شهرستان بردسکن افزود: شهدا در مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت کردند و ما نیازمند شفاعت شهدا هستیم.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا انقلاب زنده است و زنده‌تر شده و شکوفاتر خواهد شد و این نویدی است که بزرگان انقلاب داده اند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در زمانی که سپاه، بسیج، ارتش و نیروی نظامی و انتظامی به ظاهر قوی نداشتیم و فاقد امکانات و تسلیحات کافی و پیشرفته بودیم در مقابل چندین کشور پیروز شدیم لذا امروز با پیشرفتهایی که در کشور انجام شده است، دشمنان ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

فرمانده سپاه پاسداران بردسکن نیز در این مراسم با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از بزرگترین مجالس بصیرتی است گفت: برگزاری یادواره شهدا باید منجر به بصیرت افزایی شود.

سرهنگ علیرضا جنیدی با گرامیداشت یاد سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: ما نباید به یادواره شهدا فقط به عنوان مراسم ترحیم نگاه کنیم بلکه باید این مراسم به بصیرت افزایی نسل جوان کمک کند و فرهنگ ایثار در لایه های جامعه به ویژه نسل جوان نهادینه شود.

وی ادامه داد: شهدا با لبیک به ندای امام راحل در بهترین دوران زندگی خود برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه ها شتافتند لذا برماست که با برگزاری اینگونه محافل یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم.

فرمانده سپاه پاسداران بردسکن گفت: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام های خوبی برداشته شده ولی در زمینه انتقال وصایای شهدا به نسل جوان ضعیف عمل کردیم که می طلبد در این حوزه اهتمام بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد وصایای شهدا به عفاف و حجاب و اطاعت از ولایت فقیه تاکید دارد.

سرهنگ جنیدی همچنین با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: برای معرفی سردار سلیمانی باید بدانیم او یک فرد نیست بلکه یک مکتب است که می طلبد شاخصه های این شهید برای نسل جوان بیان شود.

در این مراسم خانواده های معظم شهدا با اهدای تندیس مورد تکریم قرار گرفتند.

شهرستان بردسکن با ۳۵۰ شهید دوران دفاع مقدس، از شهرستان‌هایی است که بیشترین رزمنده را نسبت به جمعیت خود در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام داشته است.

بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha