نخستین جشنواره عکس خراسانگرد پایان یافت

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84598841
نخستین جشنواره عکس خراسانگرد پایان یافت

مشهد- ایرنا- نخستین جشنواره عکس خراسانگرد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

دبیر نخستین جشنواره عکس خراسانگرد روز یکشنبه در مراسم پایانی این جشنواره در مشهد هدف از برگزاری این مسابقه را معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده استان خراسان رضوی از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس khorasangard@ عنوان کرد.

یوسف بیدخوری گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی دارای قابلیتهای فراوان در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است معرفی هرچه بهتر و بیشتر این جاذبه ها اهمیت فراوان در شناساندن این خطه دارد.

وی افزود: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های خراسان رضوی در عرصه فضای مجازی به عنوان پایه تبلیغات برای آینده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به سفر اغلب مسافران و زائران به مشهد ۹۵ درصد فعالیتهای حوزه گردشگری استان منحصر به مشهد می‌شد ادامه داد: این هنر ماست که از این حجم ورودی گردشگران و زائران به مشهد بتوانیم در سایر شهرستانهای استان هم بهره ببریم و هدایت آنها به جاذبه‌های شهرستانی را افزایش دهیم.

وی گفت: براساس دیدگاه سازمان جهانی گردشگری، گردشگر به فردی گفته می‌شود که دستکم یک شب اقامت در محل داشته باشد لذا اقامت در این زمینه اهمیت فراوان دارد و وجود جاذبه های گردشگری نیز در جذب مسافر بسیار مهم است.

بیدخوری افزود: باید در گردشگری به اقتصاد گردشگری برسیم تا همه مردم از مزایای آن منتفع شوند.

رییس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه  عکاسی و عکس یک رسانه پرقدرت و گویاست که می‌تواند در دنیا تحول ایجاد کند گفت: این هنر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام خود را با زبان و بیان هنر به مخاطب منتقل می‌کند.

علیرضا پهلوان افزود: خراسانگرد به دنبال معرفی تاریخ و فرهنگ خراسان در سه حوزه مهم گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بویژه در نقاط کمتر شناخته شده استان است.

وی این جشنواره را فرصتی برای هنرمندان عکاس حرفه‌ای و آماتور و عموم مردم علاقه‌مند به هنر عکاسی دانست که با دوربین عکاسی یا موبایل خود به ثبت و ضبط اماکن گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پرداخته و علاوه بر رقابت سالم، دین  خود را به معرفی خراسان ادا کنند.

رییس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: گروه داوری از بین هزار و ۷۶۳ عکس ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره که متعلق به ۲۶۴ عکاس بود در سه مرحله داوری ۳۱  قطعه عکس برای شرکت در بخش اصلی و حضور در رقابت انتخاب کرد و در نهایت در بخش مجموعه عکس، تک عکس و بخش مردمی براساس حمایت در صفحه اینستاگرام انتخاب و معرفی شدند.

نمایشگاه عکس از آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره خراسانگرد نیز در موزه بزرگ خراسان برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha