نخستین تور آشناسازی گردشگری در خراسان رضوی برگزار می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از برگزاری نخستین تور ریلی جشنواره گردشگری خراسان رضوی با عنوان خراسانگرد خبر داد.

سید جواد موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در راستای برگزاری جشنواره مجازی عکس خراسانگرد و به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری، موزه‌‎ها و به‌ویژه  گردشگری کشاورزی تربت حیدریه، این تور گردشگری به وسیله قطار از مشهد به مقصد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسافران این تور یک روزه ۶۰ نفرند و صبح یکشنبه ۲۳ آبان ماه از مشهد عازم تربت حیدریه خواهند شد و گردشگران، هنرمندان عکاس، کارشناسان میراث‌ فرهنگی و گردشگری، خبرنگاران، راهنمایان تورها، مدیران فنی، مدیران عامل مجری تورهای داخلی و همچنین افراد تاثیرگذار شبکه های اجتماعی (اینفلوئنسر) در این تور حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری این تور، آشنایی با موزه‌ها، آثار و بناهای تاریخی و به‌ ویژه بازدید از مزارع گل زعفران و گردشگری کشاورزی و در ادامه، بازدید از پژوهشکده زعفران و چند شرکت فعال در صادرات زعفران است.

موسوی افزود: تورهای آشناسازی توسط اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

ویی ادامه داد : خراسان بزرگ خاستگاه اصلی زعفران و طلای سرخ ایران است که بیشترین و با کیفیت‌ترین زعفران دنیا در این بخش از ایران کاشت و برداشت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha