یک دانشگاهی: مردمی بودن از ویژگی بارز شهید سلیمانی بود

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: مردمی بودن، شجاعت و کار جهادی از ویژگی بارز سردار شهید قاسم سلیمانی بود که این روحیات نیاز امروز کشور است.

دکتر محمدحسن فتحی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مکتب سردار سلیمانی، مردم در راس امور قرار دارند و تکیه به آنان دارای اولویت است که مسوولان باید با ترویج این مکتب ضمن اعتقاد و احترام بیشتر به مردم از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف مورد نظر جمهوری اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر آن تاکید شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی هم در داخل کشور و هم در خارج کشور در عرصه مبارزه با داعش در سوریه و لبنان همواره در جمع مردم بود و مردمی بودن مهم ترین ویژگی این شهید بزرگوار بود.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: سردار سلیمانی قبل از اینکه یک فرمانده نظامی باشد یک چهره محبوب نزد جوانان مومن و مبارز منطقه بود.

وی افزود: حرکت مذبوحانه آمریکا که به تاسی از روش رژیم صهیونیستی در ترور فرماندهان حماس و حزب الله انجام شد به هیچ عنوان یک دستاورد نظامی محسوب نمی‌شود بلکه نتیجه وادادگی و بزدلی آنها در برابر دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت است چون همچون گروه‌های کوچک تروریستی دست به ترور و حذف افراد می‌زنند.

فتحی ادامه داد: آمریکا اگرچه خود را مدافع حقوق بشر و اصل حاکمیت کشورها معرفی می‌کند اما ترور یک مقام رسمی در کشور ثالث را براساس کدام یک از قوانین و حقوق بین الملل می‌توان توجیه کرد؟ این اقدام نشانه خوی استکباری آمریکاست.

سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی روز جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ در نتیجه حمله بالگرد آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha