۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84599127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل بهزیستی زنجان: زنان سرپرست خانوار با جدیت حمایت‌ شوند

زنجان ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس، حمایت های اجتماعی از زنان سرپرست خانوار، فراهم کردن زمینه اشتغال و آموزش‌های مهارت زا، کارآفرینی و کسب و کار خـانگی از جمله راهکارهایی است که باید در قبال زنان سرپرست خانوار با جدیت دنبال شود.

محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از شروط پذیرش زنان سرپرست خانوار سکونت حداقل ۶ سال در همان شهر است فرزندان پسر تا رسیدن به ۱۸ سال و فرزندان دختر نیز تا زمان ازدواج تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی، اضافه کرد:  زنان سرپرست خانواری که به دلایلی چون فوت، مفقود الاثر بودن، متواری بودن، آسیب های اجتماعی و از کار افتادگی بالای ۶۶ درصد همسران قادر به تامین زندگی خود نباشند می توانند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

این مسوول، دریافت نکردن مستمری از ارگانها و سازمانهای حمایتی، اعم از مستمری بازماندگان، بازنشستگی و از کار افتادگی قانون استخدام کشوری، لشگری یا تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری را از شرایط مهم  پذیرش زنان سرپرست خانوار در بهزیستی عنوان و تصریح کرد: بهزیستی حمایت های مستمر و غیرمستمر چون بیمه اجتماعی، درمان، کمک هزینه تحصیلی و غیره را ارائه می کند.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات آموزشی و اشتغال شامل حرفه آموزی و آموزش های مرتبط در راستای توانمندی سازی خدمت گیرندگان و کاریابی و اشتغال بخشی از اقدامات بهزیستی در رابطه با این بانوان است و در زمینه اشتغال نیز مددکاران از فرصت های اشتغال موجود در سازمان ها اعم از دولتی و غیردولتی برای زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند.

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در راستای دستیابی مددجویان به استقلال اقتصادی و تسهیل در ایجاد اشتغال پایدار یکی دیگر از برنامه های توانمندسازی خدمت گیرندگان تحت پوشش بهزیستی، بهره مندی از وام خود اشتغالی است که این تسهیلات  فقط به مددجویان نیازمند بیکار  جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: از کارفرمایانی که تمایل به پذیرش زنان سرپرست خانوار در مجموعه کاری خود دارند نیز حمایت می‌شود که ازجمله این حمایت‌ها پرداخت وام‌های کم‌بهره با چهار درصد است، بطوری‌که در ازای پذیرش هر زن سرپرست خانوار، وام قرض الحسنه به کارفرما تعلق می‌گیرد و یا حق بیمه کارفرما را بهزیستی تامین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha