۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84599221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد بجنورد پذیرش شدند

بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۲ دانشجوی افغانستان امسال در این مرکز آموزش عالی پذیرش شدند و جذب دانشجو در این دانشگاه به عنوان واحد بین الملل همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا غلامرضا کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: هم اینک تلاش می کنیم بتوانیم دانشجویان از سایر کشور ها به ویژه دانشجویان از کشور های عراق و ترکمنستان جذب کنیم.

وی افزود: دانشجویان خارجی در رشته های کارشناسی ارشد و کارشناسی جذب شده اند و امسال برای اولین بار شهریه دلار در این دانشگاه واریز شد. در سطح کشور ۱۶ دانشگا ه‌آزاد اسلامی در حوزه بین المللی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد استان ۲۰۰ هزار هکتار زمین در اختیار دارد که ۱۰۰ هزار متر مربع آن فضای ساختمانی، آموزشی، کتابخانه، خوابگاه، کارگاه واداری است.

۴۵ هزار دانش آموخته 

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: واحد آموزشی بجنورد از سال ۶۶ در بجنورد راه اندازی شد که با احتساب دانشجویان دانش آموخته شده از سایر واحد های این استان تاکنون ۴۵ هزار نفر دانش آموخته شده اند.

کاظمی تعداد د انشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی در استان را حدود ۹ هزار نفر ذکر کرد و افزود: در چند سال گذشته ریزش دانشجو در واحد های دانشگاه‌آزاد اسلامی استان داشته ایم در حالی که آمار بین ۶ تا هفت هزار می رسید اما توانستیم امسال سه هزار دانشجو را جذب کنیم.

وی افزود: این دانشجویان در ۱۱ رشته دوره دکتری، ۲۷ رشته دوره کارشناسی ارشد و ۸۰ رشته دوره های کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع دانشجویانی که در واحد ها دانشگاه آزاد استان تحصیل می کنند ۵۵ درصد دختر و ۴۵ درصد پسر هستند.

وی بر ارتباط بین دانشگاه و صنعتی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در راستای تقویت این مهم پویشی با عنوان دانشگاه و صنعت راه انداخته است که دانشجویان در رشته های مختلف وارد صنایع خواهند شد.

دانشکده های این واحد آموزشی شامل دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، دانشکده کشاورزی و تحصیلات تکمیلی است.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha