بارش نخستین برف زمستانی موجب خوشحالی مردم مهاباد شد

مهاباد- ایرنا- بارش نخستین برف زمستانی در سال جاری شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی را سفیدپوش کرده و موجب خوشحالی اقشار مختلف مردم به ویژه کشاورزان این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا، بارش برف که از بامداد امروز، دوشنبه در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، موجب شادمانی مردم این منطقه شده و کشاورزان و روستاییان را به سالی پرمحصول امیدوار کرده است.

بارش برف زمستانی در مهاباد در حالی این شهرستان را فرا گرفته است که کاهش بارندگی ها از سال گذشته تاکنون به ویژه در فصل پاییز موجب نگرانی مردم و مسوولان شده بود.

بارش برف هم اکنون چهره ای کاملا زمستانی به مهاباد بخشیده و موجب شد تا مردم با لباس های گرم و زمستانی راهی محل کسب و کار خود شوند.

بارش برف امروز در مهاباد هرچند موجبات خوشحالی فراوان مردم شده ولی از سویی دیگر موجب کند شدن تردد در معابر و خیابان های سطح شهر و نیز محورهای برون شهری شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: ریزش امواج کوتاه از عرض های شمالی به جنوب استان از اواخر شب گذشته موجب بارش متناوب و موقتی برف و تشکیل مه در بیشتر نقاط آذربایجان غربی شده است.

اردلان محمدپور اضافه کرد: این شرایط جوی تا اواخر وقت امروز در منطقه تداوم خواهد داشت و از اواخر وقت فردا سه شنبه یک سامانه بارشی قوی از غرب کشور مجددا وارد استان خواهد شد.

وی دمای کنونی هوا در این شهرستان را ۲ درجه زیر صفر عنوان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز حداقل و حداکثر دمای هوای مهاباد به ترتیب سه درجه زیر سفر و ۲ درجه بالای صفر بوده است.

شهرستان مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه کوهستانی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha