"حاج‌ قاسم" مصداق واقعی پاسداری از اندیشه‌های ناب انقلاب بود

چابهار - ایرنا - "حاج قاسم" مصداق واقعی پاسداری از افکار و اندیشه‌های ناب انقلاب بود و بعد از اینکه به شهادت رسید بسیاری از ابعاد و زوایای تفکر و اندیشه وی برای جهانیان آشکار شد.

سردا سلیمانی به دلیل باور و اعتقادی که نسبت به مسائل انسانی و مسیری که برای خود تعریف کرده بود تا آخرین لحظات بر اصول انسانی ایستاد. امروز نوع رفتار و منِش این انسان بزرگوار، هم در جریانات سیاسی و هم در گروه‌های مختلف و مذاهب و ادیان به عنوان یک مکتب پذیرفته شده است.

حاج قاسم سلیمانی بنیان و ریشه‌های اصیل اعتقادی داشت و بر اصول خود ایستادگی کرد و روش و مرام این بزرگمرد برآمده از یک تفکر و جهان‌بینی بود؛ ایدئولوژی وی، تفکر و مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است.

 شهید سلیمانی، شخصیتی ارزنده برای نظام، انقلاب و همچنین مظلومانی به شمار می‌رفت که به تظلم‌خواهی‌شان رفته بود و بعد از شهادت، دنیا به مکتب شهید سلیمانی توجه کرد و مستکبران همچنان از این توجه نسبت به سردار مقاومت، نگران هستند و بدون تردید شهید سلیمانی همچنان زنده است.

این توجه، علاوه بر اینکه باعث ترویج فرهنگ و روش و مرام سردار سلیمانی است، نگرانیِ غرب و اسکتبار را به دنبال دارد. مستکبران نگران این هستندکه در آینده مکتب حاج قاسم، سلیمانی‌های زیادی را تربیت و وارد جامعه خواهد کرد.
 آثارِ اندیشه ها و رفتارهایی که بعد از شهادت سردار سلیمانی به دنیا منعکس شد، مکتب جدیدی از آزاده زیستن را به جهانیان معرفی کرد.

دشمنان در نهایتِ ناجوانمردی حاج قاسم را به شهادت رساندند اما آثار منفی اقدام آن‌ها همچنان برای بانیان این جنایت تاریخی جاری خواهد بود.

 ناب بودن و اصالت روش و شیوه سردار سلیمانی بسیار حائز اهمیت است و اگر می‌خواهیم مسیر مشخصی را برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و حتی زندگی فردی در دستور کار داشته باشیم، راه و روش سردار سلیمانی است.

برای اینکه مسیر آزموده شده چهل ساله  سردار دل‌ها را ادامه دهیم باید اندیشه حاج‌قاسم را مورد توجه قرار دهیم. مسیری که امروز به عنوان یک اندیشه و یک مکتب برای جبهه مقاوت و انقلاب اسلامی به ارمغان گذاشته شده درواقع یک روش آزموده شده است و ضرورت دارد کسانی که دل در گرو توسعه ایران اسلامی، ترویج انقلاب و پایداری جمهوری اسلامی دارند، اندیشه شهید سلیمانی را به عنوان یک مکتب، روش، قائده و مسیر روشن و شفاف بپذیرند، باور کنند و سرلوحه کار خود قرار دهند.

 ویژگی بارزی که شاید سردار سلیمانی را متفاوت می‌کند برآمده از اعتقاد و باور وی است، اصالتی پایدار و تفکری که بر آن ایستاد. همه ایرانیان از مرزهای شرق تا غرب ایران و همچنین مردمان سرزمین‌هایی که در اطراف ایران مورد ظلم و ستم واقع شده بودند، سردار سلیمانی را به عنوان یک یاور در کنار خود می‌دیدند و دیدیم که چگونه بر پایه مکتب و باور خود به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

 مرور زندگی سردار سلیمانی به هر فردی نشان می‌دهد که حاج قاسم بر پایه یک اعتقاد، مسیرش را تعریف کرده است و درنهایت در راهی که بر همان اعتقاد و اصول و اندیشه ترسیم شده بود به رستگاری می‌رسد و این یک مسیر و راه تجربه شده‌ای است که می‌تواند به عنوان یک روش، مدل و نظریه‌ نتیجه‌بخش در حوزه جبهه مقاومت و انقلاب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 آنچه که باید این روزها نسبت به آن تاکید شود، پرداختن به ابعاد زندگی مختلف شهید سلیمانی است، روایت‌هایی که گه گاه افراد بر اساس تجارب خودشان منعکس می‌کنند بیانگر این است که سردار سلیمانی انسانی بر پایه اصول انقلابی و برآمده از اندیشه‌ نظام اسلامی بوده است و این، هم برای نظام و انقلاب و همه کسانی که قصد بودن بر مدار نظام و انقلاب را دارند ثروت و اندوخته ارزشمندی به شمار می‌رود.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت. 

یادداشت «مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار»