محبوب‌ترین چهره دهه ۹۰ و عامل پیوند نسل جدید با آرمانهای انقلاب

سمنان- ایرنا- سردار شهید قاسم سلیمانی برای مردم ایران و منطقه سرآمد قدرت، امنیت، شجاعت و ایمان و محبوب ترین چهره دهه ٩٠ کشور است که در دومین سالروز شهادتش مشخص شد که عامل مهمی برای پیوند نسل جدید با آرمانهای آزادیخواهانه نظام اسلامی هم بود.

به گزارش ایرنا، نشان سردار دلها در هر کوچه، خیابان و نقطه شهر به چشم می خورد، از ساختمان هایی که به یادش نامگذاری شدند تا عکس نوشته های که  در دومین سالگرد شهادتش خودنمایی می کند.

سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ و صبح روز جمعه خبری کشور را در بهت فرو برد. خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی مردم را دچار شوکی عمیق کرد.

به‌ گزارش ایرنا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند. 

ناباوری در لحظه‌های اولیه

غم و ترس اولین احساساتی هستند که محمدرضا دیهیم ١۶ ساله از شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی روز جمعه به یاد دارد.

او آن روز را این گونه روایت می کند: حدود ساعت ١٠ صبح بود که از خواب بیدارشدم و بنا به عادت همیشگی ام به سراغ شبکه های مجازی رفتم که متاسفانه با تعداد زیادی از عکس‌نوشته های شهید سلیمانی و پیام های تسلیت روبه رو شدم.

دیهیم ادامه داد: شوکه شده بودم و ترسی عمیق در دلم احساس می کردم به خاطر اینکه شهید سلیمانی در تمام دوران حضور داعش در منطقه، امنیت را برای کشورمان به وجود آورده بود و این امنیت و اطمینان سبب تحمل بسیاری از ناملایمات و سختی ها شده بود.

این نوجوان یادآورشد: از لحظه اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی تا لحظه تشییع و تدفین ایشان غم بزرگ و همگانی برای از دست دادن مرد امنیت و اقتدار را تجربه کردم. 

وی افزود: پیش از این شادی های جمعی صعود تیم های ورزشی یا مراسم مذهبی را از سرگذرانده بودیم، اما غم این چنینی را برای اولین بار تجربه کردم.

غمی مانند از دست دادن پدر معنوی جامعه

گریه های اندوهگین زهرا ارسطو معلم بازنشسته  زمانیکه از سردار دلها سخن می گوید نیز قابل توجه است.

وی بیان کرد: سال ها در مدارس مختلف استان سمنان دروس قرآنی و پرورشی و دینی تدریس کردم و سه سالی است که بازنشسته شدم. 

ارسطو عنوان کرد: چند سال آخر خدمتم بود که داعش با آن تفکر و رفتار وحشتناک ظاهر شد و تغییرات بسیاری را برای منطقه به خصوص کشورهای اسلامی به ارمغان آورد. 

وی اضافه کرد: فرماندهی سردارسلیمانی در تمام این سالها امنیت را برای کشورمان و منطقه فراهم کرد و خبر شهادتشان به مانند از دست دادن دوباره پدرم برایم دردناک بود. 

این معلم بازنشسته یادآورشد: سردار سلیمانی در کنار شهید بهشتی، امام راحل، شهید چمران، شهدای دفاع مقدس، مقام معظم رهبری و دیگر مردان بزرگ انقلاب، یکی از محبوب ترین افراد به خصوص در دهه ٩٠و برای جوان تر ها هستند. 

ارسطو گفت: محبوبیت و بزرگی شهید سلیمانی پس از شهادتش در بین مردم کشور و منطقه بیشتر شد و تازه بسیاری با عظمت این چهره آشنا شدند. 

زندگی و شهادتی که هر دو الگو بود

علیرضا شاه حسینی یکی از بازاریان سمنان در خصوص شخصیت شهید سلیمانی به ایرنا این گونه گفت: وقتی پدرم بیمار شد ترس، غم و گوشه گیری را تجربه کردم و با شهادت سردار سلیمانی باری دیگر این احساس ها به سراغم آمد.

وی افزود: شجاعت، ایمان و عمل درست و انقلابی شهید سلیمانی را مسئولان و دولتمردان سرلوحه کار خود قرار دهند و به مانند سردار سلیمانی به دنبال رفع مشکلات و آرامش مردم باشند.

شاه حسینی ادامه داد: سردار سلیمانی در زندگی و شهادت خود درس های بسیاری را به ما آموخت که با چشمان باز و وجدانی پاک باید به سراغ این درس ها و عملی کردنشان برویم.

وی افزود: مسئولان در هر رده و جایگاهی باید نگاه ویژه ای به سردار سلیمانی و شهدا داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند زیرا کوچکترین خطا و کوتاهی آنان ضربه های مهلکی به جامعه و مردم وارد می کند.

شاه حسینی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم را حاصل تربیت دینی و اسلامی دانست و گفت: این تربیت درست و اسوه قراردادن سردار دلها قطعا نسلی شجاع و پاک دست به همراه دارد.

سردار سلیمانی عاملی برای پیوند نسل جدید با آرمانها

یکی از ویژگی های مهم صحبت پیرامون سردار سلیمانی حضور کودکان و نوجوانان است. پیش از این به دلیل سال های دور انقلاب و دفاع مقدس اغلب نسل جوان تجربه نزدیکی با این گونه رشادت ها و از جان گذشتگی ها را نداشتند، اما در ٢ سال گذشته و با شهادت سردار قاسم سلیمانی و شناخت و محبوبیت این شخص بزرگ در کشور، باری دیگر جوانان و کودکان انقلابی قد علم کردند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha