اهالی سیل‌زده قلعه‌گنج خواهان ادامه لایروبی رودخانه‌ها شدند

جیرفت- ایرنا- برنامه بازدید استاندار کرمان از مناطق سیل زده جنوب این استان صبح روز سه شنبه با حضور در مناطقی از شهرستان قلعه گنج ادامه یافت، جایی که اهالی خواهان ادامه لایروبی رودخانه ها بودند و تاکید داشتند درصورت انجام این مهم خسارت‌های سیل کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا برخی اهالی قلعه گنج خطاب به علی زینی‌وند استاندار و سایر مسئولان تاکید داشتند که درصورت لایروبی رودخانه ها و مسیل ها آب در مسیر رودخانه جریان می یابد و به حاشیه ها و منازل مردم سرازیر نخواهد شد؛ استاندار نیز به مسئولان متولی دستور داد که برنامه لایروبی طی اقدامات مشخص و فوری انجام شود زیرا ممکن است هرزمان شاهد بارش باران باشیم.

استاندار کرمان که از عصر دیروز به بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان های رودبارجنوب و قلعه گنج رفته است بر روند امدادرسانی و اسکان اضطراری سیل زدگان نظارت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان محلی استاندار را همراهی می کنند.

از جمله برنامه های بازدید زینی وند حضور در منطقه سیل زده چیل آباد قلعه گنج است که بسیاری از منازل آنها دچار آبگرفتگی شده است.

استاندار کرمان همچنین با اهالی این مناطق به گفت و گو نشست و مسائل و مشکلاتشان را از نزدیک شنید.

زینی وند بر پرداخت فوری تسهیلات برای ترمیم منازل مسکونی تخریب شده تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نیز گفت که برآورد خسارت های وارده بسرعت انجام می شود.

بارش شدید باران طی ۲ روز اخیر سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی شدید در مناطقی از جنوب استان بویژه در شهرستان های رودبارجنوب و قلعه گنج شده است.

راه های دسترسی بسیاری از روستاهای سیل زده به غیر از چند روستای محدود باز شده است؛ امدادرسانی و توزیع بسته های غذا و امدادی از دیروز شروع شده و کار اسکان اضطراری نیز در جریان است.

مسئولان محلی می گویند که برآوردخسارت ها در زمینه های کشاورزی و منازل مسکونی در دست برآورد است.

استاندار کرمان دیشب در نشست با مدیران محلی در جنوب استان کرمان تاکید کرد که لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و نیز چندین جلسه مدیریت بحران که با ارائه هشدارهای سیل همراه بود سبب کاهش خسارت ها و جلوگیری از بروز تلفات انسانی شده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha