رکورد بی سابقه کرونا در آمریکا؛ بیش از یک میلیون ابتلا در ۲۴ ساعت

تهران – ایرنا – سونامی شیوع گسترده کووید-۱۹ در آمریکا روز گذشته یک رکورد تازه و بی سابقه ثبت کرد و طبق آمار رسمی، در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از یک میلیون نفر از مردم این کشور به کرونا مبتلا شدند.

 به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای رسانه آمریکایی «بلومبرگ » با انتشار این خبر نوشت: شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته که ناشی از سویه اومیکرون است، به بیش از یک میلیون نفر رسید که این رقم بی سابقه ترین آمار ثبت شده مبتلایان از زمان آغاز شیوع این ویروس در آمریکا است. این آمار نسبت به چهار روز پیش تقریبا دو برابر شده است.  چهار روز پیش  ۵۹۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.
بلومبرگ در ادامه نوشت: آمار به ثبت رسیده در ۲۴ ساعت اخیر در آمریکا، یک رکورد جدید جهانی است. پیش از این بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا  مربوط به هند بود که در روز هفتم ماه مه ۲۰۲۱ در این کشور،  ۴۱۴هزار نفر مبتلا شدند.
بلومبرک نوشت: انتظار می رود  آمار جدید و میلیونی ابتلا به کرونا در آمریکا  حتی کم تر از حد واقعی باشد. افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا باعث لغو پروازها، بسته شدن مدارس و ادارات شده و بیمارستان  ها را با کمبود ذخیره دارو مواجه گرداند.
بنابر آمار تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۵۷ میلیون نفر گذشته که از این تعداد بیش از ۸۴۸ هزار نفر جان باخته اند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان نیز از مرز ۲۹۲میلیون نفر عبور کرد که از این تعداد بیش از پنج میلیون و ۴۰۰هزار نفر جان باخته اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha