اورسجی: به دنبال میزبانی اجلاس جهانی کبدی در ایران هستم

تهران- ایرنا- منتخب مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی با بیان اینکه سرپرستی یک ایرانی در فدراسیون جهانی امتیاز ویژه‌ای است گفت: بنا دارم با استفاده از این امتیاز میزبانی اجلاس جهانی را برای ایران کسب کنم.

به گزارش ایرنا، «عباس اورسجی» امروز (سه‌شنبه) پس از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رای بالای اعضای مجمع، رسالت من را در این حوزه سنگین‌تر کرد و باید تلاش بیشتری برای رشته کبدی داشته باشم. فدراسیون متعلق به من نیست و هر فردی هر دانشی که دارد می‌تواند در اختیار این رشته بگذارد و ما استقبال می‌کنیم.

رییس فدراسیون کبدی درباره سرپرستی خود در فدراسیون جهانی گفت: برخی بداخلاقی کردند و بجای حمایت از کبدی ایران تخریب کردند. پس از فوت رییس فدراسیون جهانی، به عنوان سرپرست انتخاب شدم که این فرصتی برای ایران است. 

رییس فدراسیون کبدی درباره راه‌اندازه لیگ کبدی با حمایت حامیان مالی خارجی نیز عنوان کرد: برای ۱۶ بازیکن شرایطی فراهم کردیم که در لیگ‌های خارجی همچون کشور هند حضور یابند و قرارداد ببندند و از این فرصت استفاده کنند. 

اورسجی همچنین درباره انتخابات فدراسیون جهانی کبدی نیز گفت: رایزنی برای برگزاری اجلاس جهانی را دنبال می‌کنم و امیدوارم بتوانیم میزبانی ایران را برای برگزاری اجلاس کبدی بگیریم. 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین امور، ارتباط و دیپلماسی در عرصه بین‌المللی است؛ کشور هند که مهد این رشته است ۸۰ میلیون بینده کبدی و بیش از ۱۰۰ میلیون بازیکن در رده‌های مختلف دارد و قطب کبدی جهان است.

رییس جدید فدراسیون افزود: مهم است که دیپلماسی موثر داشته باشیم با استفاده از سرمایه‌گذار خارجی، لیگی شبیه لیگ کبدی هند را در ایران راه‌اندازی کنیم.

دومین مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی با اساسنامه جدید در دولت سیزدهم امروز سه‌شنبه با مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی و به ریاست «بنیامین شکوه‌فر»  معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در محل اکادمی ملی المپیک برگزار شد.

عباس اورسجی با کسب ۴۷  رای از ۵۱ آرای ماخوذه برای دومین دوره متوالی سکان فدراسیون کبدی را بدست گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha