۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84602195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیاری از مشکلات مردم با گفت‌وگوی مستقیم و پیگیری ساده قابل حل است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت شنیدن بدون واسطه صدای مردم از سوی مسوولان گفت: بسیاری از مشکلات شهروندان با گفت‌وگوی مستقیم در دیدارهای چهره به چهره و با پیگیری ساده قابل حل است.

علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شنیدن سخنان و مشکلات مردم و حضور در بین آنان از جمله توصیه های رییس جمهور است که آن را به مدیران گوشزد کرده و خواستار انجام همیشگی آن هستند.

وی بیان کرد: در میان تقاضاهای مردم ممکن است مشکلات غیرقابل حلی وجود داشته باشد که باید با زبان خوش و قابل درک دلیل آن را برای مردم تشریح کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: وقتی مردم از وجود موانع قانونی بر سر راه حل مشکلات خود مطلع شده و مسئولان را برای رسیدگی به امورات جدی و مصمم می بینند احساس رضایت خواهند کرد.

زنگانه اضافه کرد: مدیران استانی و شهرستانی نیز باید براساس بخشنامه ابلاغ شده، روزهای سه‌شنبه هر هفته ملاقات مردمی داشته باشند و این کار در ارزشیابی عملکرد آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مدیران به مساله دیدارهای مردمی توجه ویژه داشته باشند و این روز را یک روز کاری مهم تلقی کنند و ضمن گشودن در اتاق‌های خود به روی مردم، به سخنان آنان گوش داده و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

زنگانه یادآور شد: در دیدار مردمی و تماس‌ تلفنی امروز مردم در سامد، تبدیل وضعیت اشتغال ایثارگران و فرزندان آنها، مشکلات معیشتی و رسیدگی به مشکلات مسکن مهر شامل بیشترین تقاضا بود که تلاش کردیم بخش زیادی از آنها را برطرف کنیم.

شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) سامانه‌ای است که مردم از طریق آن و بدون واسطه با شماره‌گیری تلفن ۱۱۱، مشکلات و خواسته‌های خود را با مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در میان گذاشته و از طریق دریافت کد رهگیری نتیجه مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.

شورای عالی اداری کشور در سال ۹۲ با پیشنهاد مشترک نهاد ریاست جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، به استناد ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، "نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد" را تصویب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha