۶ هزار و ۴۰۰ کتاب به چهارمین جشنواره مردمی نذر کتاب در فسا اهدا شد

شیراز-ایرنا- رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا گفت: ۶۴۰۰ جلد کتاب توسط علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به چهارمین جشنواره مردمی نذر کتاب در فسا اهدا شد.

محمدحسین فیروزی چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت:چهارمین جشنواره مردمی ندر کتاب در فسا با هدف فرهنگسازی اهدای کتاب؛ اهدای دانایی و مشارکت مردم در غنی سازی منابع کتابخانه ای با تشویق مردم به اهدای کتاب با نیت صدقه جاریه در حال برگزاری است و شهروندان می‌توانند کتاب‌هایی خوانده شده، بلااستفاده، اهدایی و ... را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا هدیه کنند تا با گردش کتاب، مخاطبین بیشتری از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه دوره گذشته در سالهای ۹۴، ۹۵ و ۹۸ به ابتکار اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان فسا برگزار  و بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب اهدا شد که هم اکنون این منابع در کتابخانه های این شهرستان در دسترس شهروندان قرار دارد.

فیروزی اضافه کرد: شهرستان فسا هم اکنون ۱۰ کتابخانه فعال و ۴ پروژه در حال پبگیری و ساخت دارد که امید است با مشارکت و نذر کتاب، شاهد پویایی در منابع کتابخانه ها باشیم.

به گفته وی، از آغاز این جشنواره تا کنون  تعداد ۶۴۰۰ جلد کتاب به ارزش ۷۲۵ میلیون ریال توسط ۲۴۵ فرهیخته گرامی به جشنواره نذر کتاب اهدا شده است که امید است تا ۲۲ بهمن ماه از ۱۰ هزار جلد عبور کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا گفت: جشنواره مردمی نذر کتاب می تواند سرآغازی مناسب جهت  ارتباط مستمر مردم با کتابخانه های عمومی و تقویت کننده جریان گردش کتاب و افزایش سرانه مطالعه باشد.

به گفته فیروزی، چهارمین جشنواره مردمی نذر کتاب فسا با شعار هر شهروند یک کتاب، هدیه به کتابخانه های عمومی با همکاری سازمان های دولتی و غیر دولتی شهرستان و از طریق گره زدن سنت حسنه نذری با فرهنگ کتاب و کتابخوانی از ۲۲ آبان  ۱۴۰۰در این شهرستان آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ماه امسال  ادامه دارد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha