سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در کارخانه فرآوری سلستین دهلران

ایلام - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مرزی دهلران گفت: بخش خصوصی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در احداث کارخانه فرآوری سلستین و کربنات استرانسیم در این شهرستان اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، لطیف صادقی روز چهارشنبه در دیدار با سرمایه گذار کانی سنگ سلستین در نزدیکی روستای حاضرمیل بخش مرکزی شهرستان دهلران اظهار داشت: سرمایه گذار آماده فعالیت در این معدن است و قصد دارد کارخانه تولید فرآوری سلستین و کربنات استرانسیم در منطقه راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه در این کارخانه سنگ خام سلستین را به محصولات با ارزش تری تبدیل می کنند، افزود: این طرح نقش مهمی در اشتغال منطقه دارد و سرمایه گذار هم اکنون در محل معدن مشغول کار است.

فرماندار ویژه دهلران با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی که کننده کار باشند، تاکید کرد: چهار هکتار زمین برای احداث این کارخانه نیاز است.

صادقی، دهلران را قطب انرژی، معادن و کشاورزی دانست و یادآور شد: سلستین جز سه کالای صادراتی است و تلاش می شود با حمایت از سرمایه گذار گامی در جهت تولید و اشتغال و صادرات برداریم.

وی بر لزوم مطالعات بیشتر برای مکان یابی و پیگیری سرمایه گذار از طریق مراجع مربوطه تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی باید مد نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.

شهرستان گرمسیری دهلران در مجاورت استان خوزستان و در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha