۵ هزار میلیارد ریال برای بهسازی محور پیرانشهر - تمرچین اختصاص یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه اصلی پیرانشهر به مرز تمرچین اختصاص یافته است.

سیدمحسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  کنارگذر شهر پیرانشهر به طول ١۶ کیلومتر و ٨٠٠ متر از کنار پادگان شروع و به سمت پایانه مرزی تمرچین ادامه دارد.

وی ادامه داد: سه کیلومتر از این مسیر از سمت مرز تمرچین تکمیل شده و عملیات خاکبرداری در طول جاده به اتمام رسیده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این میزان اعتبار برای چهار خطه‌کردن مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیش‌بینی شده است.

حمزه‌لو ادامه داد: پیشبرد این طرح راهسازی علاوه بر تسهیل در دسترسی به پایانه مرزی تمرچین، ارتقای ایمنی محورها و کاهش سوانح جاده‌ای را موجب می‌شود.

وی اضافه کرد: پایانه مرزی تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی یکی از پنج پایانه مرزی استان بوده که دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود و نقش کلیدی در توسعه جنوب استان دارد.

مرز رسمی زمینی "تمرچین" در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و "چومان" در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha