۱۶ دی ۱۴۰۰، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84603331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ آزمون از نازل‌های سوخت مایع و CNG کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل استاندارد کردستان  گفت: ۷۰۰ آزمون به منظور تایید صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع و CNG در استان طی ۹ ماهه امسال توسط این اداره‌کل انجام شده است.

ژیلا یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه به طور دوره‌ای با انجام آزمون‌های فنی، صحت عملکرد هر نازل در جایگاه‌های عرضه سوخت در استان مورد بررسی قرار داده می‌شود، اظهار داشت: بعد از تایید صحت عملکرد این نازل‌ها، برچسب انجام آزمون بر روی دستگاه زده شده و برای همه مصرف کنندگان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه اگر عملکرد نازل سوخت مورد تایید قرار نگیرد تا رفع نقص و انجام آزمون مجدد، از فعالیت نازل جلوگیری به عمل می‌آید، افزود: یکی از رسالت‌های این اداره‌کل نظارت بر همه وسایل توزین در استان است.

توزین سبک شامل ترازوهای مورد استقاده در داد و ستد عمومی و وزین چرخدار جاده‌ای شامل باسکول‌های سنگین جاده‌ای و ثابت همکف است.

یزدانی با بیان اینکه این نظارت و بازرسی‌ها در راستای جلوگیری از ضایع شدن حقوق شهروندی انجام می‌شود، گفت: در ۹ ماهه امسال برای اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده در تمام واحدهای صنفی، خدماتی و واحدهای تولیدی و توزیعی، پنج هزار و ۸۱ دستگاه اوزان سبک و ۴۲۰ دستگاه اوزان سنگین توسط کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.

مطابق با ماده ۴۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هر شخص حقیقی و حقوقی که به نحوی به امور تولید، تجارت و ارایه خدمات داد و ستد اشتغال دارد، چنانچه دارای اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش تقلبی یا غیرقانونی باشد و یا با اوزان و مقیاس‌های تقلبی یا غیرقانونی داد و ستد کند علاوه بر رد معدل اموالی که با تقلب کسب کرده است با حکم دادگاه به حبس تعزیری درجه شش و یا جزای نقدی درجه سه یا هر دو مجازات محکوم و وسایل سنجش مذکور به نفع سازمان ضبط می شود.

در حال حاضر ۳۹۹ واحد تولیدی کردستان با  ۹۳۵ فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha