تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرکرد رونمایی شد

شهرکرد- ایرنا- تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ارتفاع ۶ متر و با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان روز چهارشنبه ۱۵ دی به مناسبت دومین سالگرد شهادت این سردار بزرگ اسلام در شهرکرد رونمایی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین رونمایی از این تندیس که در میدان قمر بنی‌هاشم(ع) شهرکرد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب و بزرگداشت مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک جریان و مکتب بود.

غلامعلی حیدری افزود: مکتب سردار سلیمانی تجلی مکتب عاشورا و الگوی والایی برای همه انسان‌های آزادیخواه است از این رو باید تا می‌توان در حفظ و تداوم این مکتب تلاش کرد.

وی، تداوم راه شهید سلیمانی را یک وظیفه مهم دانست و گفت: باید تا می‌توان در الگوسازی از سردار سلیمانی و انتقال آن به نسل جوان تلاش کرد.

حیدری به ویژگی‌های سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: اخلاص، فداکاری، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و مردمی بودن از مهمترین این ویژگی‌هاست که سبب شد شهید سلیمانی به یک مکتب تبدیل شود.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با قدردانی از اقدام شهرداری در ساخت و نصب تندیس سردار سلیمانی اظهار داشت: برای تداوم راه و مکتب سردار سلمانی به برنامه‌ها و اقدامات ارزشی نیاز داریم.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: مکتب سلیمانی دارای چهار رکن اساسی ولایتمداری، اخلاص، مقابله با دشمن و کمک کردن به محرومین است که می‌طلبد این چهار رکن اساسی را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شهردار شهرکرد نیز در این آیین افزود: برای ساخت این تندیس که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی ساخته شده ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» بامداد یکشنبه ۱۳ دی ۲ سال پیش هنگام خروج از فرودگاه بغداد در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکا قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

از دهم تا شانزدهم دی‌ماه به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha