۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84604475
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ملایر برگزار شد

همدان- ایرنا- آیین‌های ویژه سوگواری شهادت بانوی دو عالم دخت نبی اکرم(ص) حضرت صدیقه طاهره(س) روز پنج‌شنبه با برپایی دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی در شهرستان ملایر برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، آیین ویژه عزاداری صبح امروز در قالب حرکت دستجات سینه زنی از مقابل دفتر امام جمعه تا مسجد جامع شهر ملایر برگزار شد.

عزاداران ملایری در قالب هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی شب گذشته و امروز در شهادت بانوی دو عالم به سوگ نشستند به نحوی که شهر در این ماتم سیاهپوش و غرق در عزا است.

این آیین با حضور خیل عظیم عزاداران، سرپرست فرمانداری، امام جمعه، مدیران، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

امام جمعه ملایر در جمع عزاداران در مسجد جامع شهر، گفت: جایگاه حضرت زهرا(س) به اندازه‌ای رفیع است که خداوند متعال و پیغمبر اسلام(ص) برای نشان دادن این جایگاه، سنگ تمام گذاشتند.

آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ملایر برگزار شد

حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" با بیان اینکه بعد از پیغمبر اسلام(ص) مصیبت‌های زیادی بر فاطمه زهرا(س) تحمیل و جامعه اسلامی دگرگون شد، افزود: صدیقه طاهره(س) در خطبه فدکیه یکی از علت‌های سقوط جامعه اسلامی را بعد از رحلت پیامبر(ص)، دست کشیدن از ارزش‌ها و بروز و ظهور منافقان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: خداوند در بیش از ۳۰۰ آیه و ۱۳ سوره درباره منافقان سخن گفته و اگر به خطر نفاق و منافقان در جامعه توجه نکنیم، همان بلایی که بعد از رحلت پیامبر(ص) بر سر جامعه اسلامی حادث شد، ما را نیز گرفتار خواهد کرد.

آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ملایر برگزار شد

حجت الاسلام برقراری افزود: نفاق و مجموعه منافقان در هر پیکره و جامعه‌ای نفوذ کند، آن جامعه با سقوط مواجه خواهد شد.

حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه به دنیا آمد.

در دامن‌ پاک حضرت فاطمه(س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن مجتبی(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان عالم تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز حضرت زینب کبری(س) حماسه‌ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.

به روایتی حضرت فاطمه زهرا(س) در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری‌قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی همان سال به شهادت رسید و بنا به وصیت ایشان، پیکر مطهرش شبانه و مخفیانه دفن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha