محیط‌زیست حوزه‌ رسانه محور است

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه محیط‌زیست حوزه‌ای با جذابیت‌های خوب رسانه‌ای است، گفت: رادیو در این زمینه بستر خوبی است. اگر موضوع حفاظت از محیط زیست را در جامعه نهادینه کنیم، زیان‌هایی که الان مشاهده می‌کنیم را جبران خواهیم کرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی در دیدار با مهدی شهاب تالی مدیر رادیوهای پیام و آوا، محسن نقی‌لو مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه و کارشناسان آموزش سازمان حفاظت محیط‌زیست که در دفتر معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: محیط‌زیست یک حوزه‌ رسانه محور با جذابیت‌های رسانه‌ای خوب است و در عین‌حال با توجه به رویکرد جدید دولت مردمی نسبت به محیط‌زیست که بر بحث آموزش و اطلاع‌رسانی در این زمینه تأکید کردند اگر بتوانیم بحث حفاظت را در جامعه نهادینه کنیم خیلی از زیان‌هایی که الان مشاهده می‌کنیم را جبران خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ریاست سازمان از دست رفتن زمان برای پیشگیری از زیان‌هایی است که متوجه محیط‌زیست و طبیعت می‌شود. ما نباید تعلل کنیم. زیان‌ها و خسارت‌هایی که به محیط‌زیست وارد می‌شود در بسیاری موارد جبران‌ناپذیر است لذا نباید دست روی دست گذاشت تا این مواهب الهی دچار لطمات و آسیب‌های متعدد شود، باید در حفاظت از محیط‌زیست شتاب کرد و به‌موقع عمل کرد. مسئولیت سنگینی بر عهده ما قرار دارد، نسل آینده نیاز به مراقبت‌های ما از طبیعت و محیط‌زیست دارند و نباید دچار غفلت شویم.

مرادی عنوان کرد: از آنجا که می‌دانم برای شما بزرگواران هم محیط‌زیست یک دغدغه است و همچنین دوستان و همکاران من که راغب هستند تلاش می‌کنند و سالیان سال در این حوزه زحمت کشیدند و بعضاً بستر مناسب برای ارائه‌ زحماتشان فراهم نبوده، پس این جلسه را با فال نیک می‌گیریم و شکل‌گیری این هم‌افزایی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه فرصت خوبی برای محیط‌زیست است و ما می‌توانیم در این دوره و در این برهه تاریخی در کشورمان با همکاری شما به‌خوبی خدمت کنیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: اساساً مباحث محیط‌زیستی مباحث جذابی هستند برای مثال وقتی ما راجع به رفتارشناسی یک‌گونه‌ جانوری حرف می‌زنیم مخاطب راغب می‌شود که بیشتر بداند و برایش جذابیت دارد و این‌ها همه فرصت‌های رسانه‌ای هستند و رادیو در این زمینه بستر خوبی است. جهان جدید جهان مینی مال است. جستارنویسی رایج شده است که هم اطلاعات داده می‌شود و هم مبانی علمی در مطالب گنجانده می‌شود که دارای جذابیت است. به همین دلیل ظرفیت رادیو پیام برای ما خیلی اهمیت دارد و مهم است.

مردم ما همچنان به رادیو وفادار هستند

محسن نقی‌لو مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط‌زیست هم در این جلسه عنوان کرد: رادیو پیام از لحاظ اثرگذاری جزو کانال‌هایی است که می‌تواند به همه حوزه‌ها ورود طلایی داشته باشد. مساله این است که سواد رسانه‌ای ما در حوزه محیط‌زیست چقدر است، کجا هستیم و کجا می‌رویم. هدف این است که در این زمینه افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی داشته باشیم و مردم ما در حوزه محیط‌زیست داناتر شوند و برای رسیدن به این هدف از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنیم. ضریب نفوذی که رادیو پیام دارد و همچنین برنامه‌های اثربخش این رادیو برای ما قابل‌احترام است. از طرفی مردم ما همچنان به رادیو وفادار بوده و افراد بسیاری بخصوص مدیران دولتی مخاطب رادیوهای پیام و آوا هستند.  

وی افزود: رادیو رسانه‌ای است که همه‌جا حضور دارد، پارک، خانه، محل کار، وسایل نقلیه و...، این رسانه جزو ۳ کانال برتر است و از طرفی در محیط‌زیست هم‌ظرفیت‌های رسانه‌ای مناسبی وجود دارد که باعث می‌شود بتوانیم تعامل خوبی داشته باشیم  و امیدواریم که این تعامل شکل بگیرد.

رادیو آماده همکاری با سازمان محیط‌زیست است 

مهدی شهاب‌تالی مدیر رادیوهای پیام و آوا هم در این دیدار گفت: رادیو آوا پرمخاطب‌ترین شبکه است. رادیو پیام هم به همین صورت در حوزه خبررسانی، اطلاع‌رسانی، موسیقی دارای طیف گسترده‌ای از مخاطبان است.

مدیر رادیوهای پیام و آوا افزود: از این همکاری استقبال می‌کنیم. در بحث اطلاع‌رسانی می‌توانیم تعامل خوبی داشته باشیم  و علاوه بر این اگر به یک جمع‌بندی برسیم می‌توانیم برنامه‌ای با یک اسم و عنوان خاص با آیتم‌های محیط‌زیست انسانی، دریایی، طبیعی را اضافه کنیم.

شهاب تالی عنوان کرد: به‌عنوان رسانه ملی وظیفه سازمانی خودمان می‌دانیم که پیام بین مردم و مسئولین منتقل شود. اگر مباحثی همچون آموزش، هشدارهای محیط‌زیستی، اطلاع‌رسانی، توصیه‌های کارشناسی، به‌صورت موجز و جذاب در زمان‌های یک‌دقیقه‌ای از طرف سازمان حفاظت محیط‌زیست آماده شود و در اختیار این واحد قرار گیرد ما نیز می‌توانیم ۲ تا ۳ آیتم با یک عنوان مشخص تولید کرده و در طول روز پخش‌کنیم و همچنین بازپخش داشته باشیم.

در این جلسه مقرر شد در بحث سواد رسانه‌ای محتواهایی تأثیرگذار و جذاب از طرف سازمان حفاظت محیط‌زیست برای مخاطبان مختلف در اختیار این رسانه قرار گیرد و توسط رادیو تولید و پخش شود. علاوه بر پخش از رسانه ملی این تولیدات در فضای مجازی نیز منتشر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha