مطلوب نبودن استقبال از واکسن در قم تا فعالیت مراکز واکسیناسیون در شیفت عصر

قم- ایرنا- مطلوب نبودن استقبال از واکسیناسیون، خطر سویه اومیکرون کمتر از دلتا نیست و فعال شدن هفت مرکز خدمات جامع سلامت قم برای واکسیناسیون کرونا در شیفت عصر، از مهم‌ترین اخبار کرونایی هفته گذشته در استان قم می‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه از ۸۱ بیمار بستری کرونایی در مراکز درمانی قم، ۸ تن در وضعیت وخیم آن قرار دارند، گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به هفدهم دی‌ماه جاری، ۱۷ بیمار کرونایی بستری شدند.

مهدی مصری در گفت‌وگویی، بیان کرد: در این مدت ۲۱ تن با علائم کرونا پذیرش و ۲۰ بیمار با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه از ۱۵۲ تست روزانه کرونا ۲۳ مورد مثبت گزارش شده است، اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته هیچ موردی از فوت کرونا مثبت در قم ثبت نشده است.

مصری روند واکسیناسیون عمومی کرونا در قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تاکنون یک‌میلیون و ۵۶۳ هزار و ۸۹۲ دُز واکسن به مردم قم تزریق شده است.

استقبال از واکسیناسیون در قم مطلوب نیست

رییس مرکز بهداشت قم گفت: واکسیناسیون وسیع در کشور باعث کاهش آمار تلفات کرونایی شده است اما استقبال از واکسیناسیون در استان قم مطلوب نیست.

سیامک محبی در جلسه کمیته بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل، که به‌صورت اضطراری و با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به شناسایی اومیکرون در استان قم بیان کرد: در صورت سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار مبتلایان می‌تواند به‌صورت موشکی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت و متخصصین، انتشار خیلی سریع از ویژگی‌های این ویروس است، افزود: نباید به اشتباه میزان بستری و مرگ‌ومیر این سویه ناچیز گرفته شود، آمار ابتلا به اومیکرون می‌تواند به‌صورت موشکی افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌خصوص استفاده از ماسک نقش بسزایی در کاهش و کنترل کرونا دارد، گفت: اشخاصی که از دریافت واکسن به‌واسطه برخی شایعات خودداری می‌کنند سخت در اشتباه هستند زیرا واکسن بهترین راه مقابله با کرونا و اومیکرون است.

خطر سویه اومیکرون کمتر از دلتا نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه خطر اومیکرون کمتر از دلتا نیست، گفت: هر گونه عادی‌انگاری می‌تواند تعداد افراد مبتلا به این سویه جدید کرونا را افزایش دهد که در ادامه تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

مهدی مصری در جلسه  اضطراری کمیته بهداشت و درمان با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در قم بیان کرد: هرگونه عادی انگاری می‌تواند تعداد افراد مبتلا به این سویه جدید کرونا را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه حساسیت جامعه نباید نسبت به کرونا کم شود، ادامه داد: ما باید به یافته‌های علمی در مورد این سویه جدید کرونا با هوشیاری اظهار نظر کنیم.

مصری با اشاره به اینکه مناطقی مانند پردیسان از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به ساکنان می‌تواند درصد رعایت پروتکل‌ها را در این مناطق به حد مطلوبی برساند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: با تصور آنکه اومیکرون درگیری کمتری نسبت به دلتا دارد، نباید این سویه از کرونا را دست‌کم گرفت، پروتکل‌های بهداشتی از قبیل تزریق واکسن، حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک توصیه می‌شود.

هفت مرکز خدمات جامع سلامت قم برای واکسیناسیون کرونا در شیفت عصر فعال شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: در راستای تسریع روند واکسیناسیون کرونا در قم، هفت مرکز خدمات جامع سلامت در شیفت عصر فعال شد.

باقر محمودی در حاشیه جلسه بررسی روند واکسیناسیون، افزود: با توجه به فراخوان افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دُز سوم واکسن و همچنین استقبال جامعه هدف استان در روزهای گذشته در جهت واکسیناسیون عمومی، از امروز هفت مرکز خدمات جامعه سلامت در سطح استان در شیفت عصر فعال خواهند بود.

وی اضافه کرد: مراکز الزهرا(س)، ۱۲ فروردین، امام رضا(ع)، امامزاده ابراهیم، نجاتی، مهدی موعود(عج)، شاهد و مرکز امام رضا (ع) پردیسان  در شیفت عصر خدمات واکسیناسیون را به عموم همشهریان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که سرعت، قدرت و شدت درگیری اومیکرون در مقایسه با دیگر سویه‌های کرونا بسیار بالا و متفاوت‌ است، بیان کرد: باید به اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توجه کرد و در اولین فرصت نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: مرکز الزهرا (س) واقع در میدان نبوت جنب امامزاده سید معصوم، مرکز ۱۲ فروردین واقع در بلوار امام موسی صدر، کوچه ۲۱، مرکز امام رضا(ع) واقع در خیابان امامزاده ابراهیم، نبش کوچه ۲۹، مرکز امام رضا(ع) واقع در پردیسان، بلوار آزادی قبل از میدان شهرداری، مرکز نجاتی، واقع در خیابان انسجام، کوچه ۲۰، فرعی ششم، مرکز مهدی موعود، واقع در بلوار ۱۵ خرداد، خیابان نظری ثابت و مرکز شاهد در خیابان نیروگاه واقع شده‌ است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز ۵ آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha