کمیته امداد خراسان شمالی ۸۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: با مشاوره ها و پیگیری های این نهاد امسال ۸۲ نفر از فرزندان خانوارهای نیازمند استان که ترک تحصیل کرده بودند به مدرسه بازگشتند.

 مجید الهی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  علت اصلی ترک تحصیل و بازماندگی این دانش آموزان را عوامل فرهنگی و معیشتی عنوان و بیان کرد: مشکلات اقتصادی در بعضی از این خانوارها و بی رغبتی بعضی از آنها از جمله مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل آنهاست.
وی افزود: مشاوره تحصیلی و رفع مشکلات اقتصادی از جمله اقدامات این نهاد در ایجاد فراهم شدن زمینه ادامه تحصیل این دانش آموزان محسوب می شود.
وی بیان اینکه اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند گفت: امسال برای کمک به تحصیل این دانش آموزان بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان باهم افزایی خیران و مراکز نیکوکاری هزینه شده است.
وی اهدای بسته‌های متنوع تحصیلی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اهدا ۲۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان را بخشی از اقدامات این نهاد در حمایت از دانش آموزان نیازمند عنوان کرد.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha