۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 84606086
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۴ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در پاکدشت کشف شد

تهران- ایرنا- مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: ۲۴ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز (بیت کوین) از کارگاهی در شهرستان پاکدشت کشف و جمع‌آوری شد.

حمیدرضا نادری روز شنبه در خصوص جمع آوری انشعابات غیرمجاز و دستگاه‌های استخراج رمزارز به خبرنگار ایرنا گفت: در پی رصدهای اطلاعاتی و هوشیاری ماموران اداره برق پاکدشت، طی هفته گذشته ۲۴ دستگاه استخراج رمزارز که از برق غیرمجاز استفاده می‌کردند، از یک کارگاه متروکه کشف شد.

وی ارزش تقریبی ماینرهای کشف شده را حدود ۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این ماینرها با استفاده از کابل غیرمجاز، از برق سه فاز تغذیه می‌شدند که توسط بازرسان و ماموران منطقه برق پاکدشت شناسایی و توقیف شد.

وی تصریح کرد: ماینرهای کشف شده به صورت غیرقانونی به شبکه سراسری برق متصل شده و این فعالیت غیرقانونی منجر به افزایش فشار قابل توجه به تاسیسات الکتریکی توزیع برق و نیز وارد شدن خسارات به لوازم الکتریکی مشترکان می‌شود.

نادری با بیان این‌ که افزایش کشف مزارع دیجیتال مرهون هوشیاری و تلاش پرسنل زحمتکش منطقه برق پاکدشت است، افزود: فعالیت مزارع استخراج ارز دیجیتال، فقط مختص به منطقه برق پاکدشت نیست و وجود شبکه‌های گسترده برق در سراسر کشور و در دسترس بودن آن، کلیه مناطق را مستعد راه اندازی این مراکز غیرمجاز کرده است.

وی با اشاره به کشف ۸۴ محل استخراج ارز دیجیتال و بیش از  از ۴ هزار ۱۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز طی ماه‌های گذشته گفت: کشف این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز به خاطر افزایش فعالیت غیرمجاز در این منطقه نیست بلکه  فقط به دلیل احساس مسوولیت، هوشیاری و تلاش همکاران تلاشگر منطقه برق پاکدشت است.

مدیر منطقه برق پاکدشت از استخراج کنندگان رمزارزها درخواست کرد تا از انشعاب برق با تعرفه مشخص (خانگی، کشاورزی، عمومی، صنعتی و تجاری) اکیدا خودداری کنند چرا که این امر علاوه برجمع آوری و سلب امتیاز برق، موجب جریمه سنگین و تعدیلی متناسب با میزان مصرف بر اساس نرخ‌های ابلاغ شده برای آنان می‌شود.

وی با بیان این که مبارزه با استخراج ارزهای دیجیتال غیرمجاز به صورت مستمر در دستور کار بازرسان اداره برق قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده  فعالیت غیرمجاز اشخاص در این زمینه، مراتب با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به واحد بازرسی اداره برق شهرستان پاکدشت گزارش دهند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha