مراسم گرامیداشت فرشتگان نخبه علم و دانش در امامزاده صالح(ع) برگزار شد

تهران - ایرنا - مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت ۹ شهید حادثه هواپیمای اوکراینی با عنوان دومین سالگرد فرشتگان نخبه علم و دانش  با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در صحن امامزاده صالح (ع) در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثارو شهادت ایرنا از  «ایثار»، در این مراسم که عصر شنبه (۱۸ دی ماه) با عنوان «دومین سالگرد فرشتگان نخبه علم و دانش» در جوار مزار شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی در صحن آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در تهران برگزار شد؛ دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشت و یاد شهدای این حادثه را گرامیداشت.

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصیبت پرداخته و آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد.

مزار شهید «محمدمهدی الیاسی»، شهید «ایمان قادر پناه» و شهیده «پریناز قادری پناه»، شهید «محمدحسین اسدی لاری» و شهیده «زینب اسدی لاری»، شهیده «مهدیه قوی»، شهیده «معصومه قوی»، شهید «محمد امین جبلی» و شهیده «فاطمه محمودی» در صحن آستان مقدس امامزاده صالح (ع) قرار دارد.

روز گذشته نیز رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه تمهیداتی در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون از ۱۳۳ خانواده ایرانی این واقعه، پرونده ۷۳ خانواده معزز تشکیل شده و درباره سایر خانواده‌ها نیز آمادگی برای تشکیل پرونده وجود دارد.

 مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا و گرامیداشت دومین سالگرد شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی روز جمعه ۱۷ دی ماه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ادای احترام به شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در دومین سالگرد حادثه غمبار شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی در یکی از تلخ‌ترین برهه‌های حساس کشور به مقام شهدای این حادثه ادای احترام می‌کنیم و یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی ‌می‌داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اقدامات صورت گرفته در مورد خانواده این شهدا، خاطرنشان کرد: عزیزان حاضر در این هواپیما در زمره شهدا محسوب شده و تمهیداتی در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در نظر گرفته شده است. تاکنون از ۱۳۳ خانواده ایرانی این واقعه، پرونده ۷۳ خانواده معزز تشکیل شده و درباره سایر خانواده‌های معظم نیز آمادگی برای تشکیل پرونده و ارائه خدمات وجود دارد.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۸ ، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود، ۵ دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،  ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha