۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84607239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: فریضه امر به معروف باید مردم محور شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ترویج و نهادینه شود و مردم در اجرای این فریضه الهی باید نقش اصلی داشته باشند و در بطن این جریان قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در جلسه شورای معاونان ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان شمالی اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ والا و مترقی امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می شود که باید در این مسیر تلاش ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: تبیین و تعریف جایگاه این ۲ فریضه در مناسبات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر موارد موجب افزایش سلامت اجتماعی است که باید بر اساس روند و شیوه مشخص انجام پذیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی آموزش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در این زمینه آموزش های لازم را ببینند و این فریضه مهم باید به صورت کارشناسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک امر به معروف و نهی از منکر باید توسط این ستاد فعال شود و در مواقعی اهمیت این بخش را به مردم اطلاع رسانی کند.

امام جمعه بجنورد بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر رسالت همگانی است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با اجرای درست این فریضه جامعه را سالم نگه داشت و خود را در این زمینه وظیفه مند بدانیم  و انگیزه خود را در این راه  از دست ندهیم و با قدرت و قوت کار ستادی خود را دنبال کنیم.

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند آموزش

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اهمیت دانستن فرهنگ حجاب و عفاف افزود: ترویج این فرهنگ نیاز به آموزش دارد و سبک زندگی اسلامی در این زمینه ترویج یابد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی حجاب و عفاف نیازمند تعامل مشترک دستگاه‌هاست و گام‌های خوبی در راستای اشاعه‌ این فرهنگ در خراسان شمالی برداشته شده است.

امام جمعه بجنورد افزود: در مواردی که بحث عفاف و حجاب در برخی از نهادها و اصناف رعایت نمی شود باید پیگیری و تذکر لازم را داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha