ایجاد جامعه‌ای حسینی در گرو الگوپذیری از مکتب امام حسین (ع) است

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه تالش گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای مورد رضایت امام حسین (ع) داشته باشیم، باید پیرو مکتبش باشیم و از آن مکتب انسان‌ساز الگو پذیری بکنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی نورزاد سه‌شنبه‌شب در گردهمایی امر به معروف و نهی از منکر در آستارا بیان کرد: بحث جهاد تبیین، امر به معروف و نهی از منکری که جزو هدف‌ها و حکمت‌های نهضت عاشورا و حضرت امام حسین (ع) بوده است، باید بسیار مورد مداقه و ژرف‌اندیشی قرار بگیرد و دقت نسبت به این موضوعات داشت.

وی افزود: با وجود همه مسائلی که این روزها مشاهده می‌کنیم، باید مراقبت لازم برای تبیین، محتوای تبیین، کیفیت تبیین و نحوه تبیین اتفاق بیافتد تا خدای ناکرده در این آوردگاهی که در برابر امپراطوری، تروریسم و هجمه بی‌وقفه رسانه‌ای غرب قرار داریم، بتوانیم در برابرشان موفق بیرون بیاییم.

امام‌جمعه تالش اظهار کرد: اگر تبیین لازم، مقدمات و لوازم لازم را نداشته باشیم، به هدف مورد نظر نخواهیم رسید؛ امروز همزمان با شهادت دردانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود و همین بانو که تنها سه سال در این دنیا زندگی کرد، بسیار در کتاب‌ها و مقتل‌ها در مورد ایشان سخن آوردند.

وی اضافه کرد: سه سال عمر طولانی نیست اما شخصیت ایشان چنان دارای عظمت بود که امروز در بحث حاکمیت، سیاست، سبک زندگی و حجاب و عفاف می‌توان از ایشان بهره‌جست.

نورزاد عنوان کرد: این روزها که دشمن با چالش‌هایی برای بد حجابی، بد پوششی، بی‌عفتی و عریانی بانوان ما را به سمتی دیگر هدایت می‌کند، برای رفتار درست در برابر این هجمه و هجوم دشمن باید اهل بیت (ع) و هدف‌های آنها را بشناسیم.

وی ادامه داد: اطلاعات مردم به ویژه نسل جدید در مورد نهضت عاشورا بسیار کم است و در چنین روزی به جای گریه بر زخم تاول پاهای حضرت رقیه (س) باید بر تاولی که بر اندیشه‌ها، مکتب، روش، سبک زندگی و هدف‌های آنها نشسته است، اشک بریزیم.

امام‌جمعه تالش ادامه داد: مشکل جامعه اسلامی از دیرباز جهالت بوده است و از این رو وقتی امام عصر (ع) می‌خواهند واقعه عاشورا را توصیف کنند، هدف از شهادت امام حسین (ع) را بیرون آوردن مردم از جهالت عنوان می‌کنند.

وی همچنین گفت: کسانی که با امام (ع) به جنگ برخاستند، در مقابلش ایستادند و یا از یاریش سر باز زدند، مشکلشان ندانستن شریعت، اعمال و مناسک نبود؛ بلکه مشکلشان جهل، ناتوانی در شناسایی امام عصر (ع) و درک حق و باطل بود و امروز نیز ممکن است همان مسائل تکرار شود.

نورزاد تصریح کرد: گریه و عزاداری چنان‌که امام راحل نیز فرمودند، لازم و واجب است اما این گریه‌ها باید مقدمه‌ای برای اعلام آمادگی جهت همراهی و یاری رساندن به امام باشد.

وی تاکید کرد:هر کدام از این پیراهن‌های سیاه مانند پرچم عزا و تبلیغی برای زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا است اما نمی‌شود کسی عاشق امام حسین (ع) باشد و خود را حسینی بداند اما عاشق نماز و اهل امر به معروف و نهی از منکر نباشد یا به حجاب و عفاف و حیا پایبند نباشد؛ همین حضرت رقیه (س) که امروز پیراهن عزایش را بر تن داریم، در سخت‌ترین شرایط حجاب و عفاف و حیایش را رها نکرد.

امام‌جمعه تالش با اشاره به افزایش طلاق، قتل، خودکشی و تعداد زیاد پرونده‌ها در محاکم قضایی افزود: همه اینها را باید مکتب امام باید درست کند، محافل ما باید انسان درست کند، باید اخلاق را درست کند؛ نمی‌توانیم حسینی باشیم اما دروغ بگوییم، تهمت بزنیم، آبرو ببریم یا نماز را ترک کنیم.

وی با تاکید بر شناخت مکتب و هدف امام و الگوپذیری از ایشان در حوزه‌های مختلف از جمله جهاد تبیین، بیان کرد: دشمن طوری فضاسازی کرده که گویی انقلاب در این سال‌ها هیچ رویش و رشدی نداشته است؛ در حالی که همین دولت آیت‌الله رئیسی رویش‌های فراوانی داشته و اتفاق‌های مثبت فراوانی در این مدت افتاده اما جامعه از همه اینها به طور کامل اطلاع ندارد، هرچند کاستی‌ها هم فراوان است.

نورزاد با هشدار به مسئولانی که تنها شعار می‌دهند و عمل نمی‌کنند و دغدغه مردم را ندارند، اظهار کرد: وحدت و انسجام بین گروه‌ها و سلیقه‌های مختلف عامل مهمی برای پیشرفت و رشد جامعه و کشور است و در این راستا باید تلاش کنیم تا همدیگر را تخریب نکنیم، آبروی همدیگر را نبریم، در کنار هم قرار بگیریم و آبروداری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha