یونس جاوید نسب روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این دوره آموزشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت آموزشهای قرآنی ، یاددهی یادگیری در دوره پیشدبستانی ، تقویت فرایند تعقلمحوری به جای حافظهمحوری ، تقویت مهارتهای زبانی کودکان و مهارتهای انتخابگری، ادب و ارزشهای اخلاقی اجرایی شده است.
وی بیان داشت: کلاس گویا مهمترین عامل تقویت مهارتهای زبانی و زندگی در دوره پیشدبستانی و بهترین برنامه برای تحقق اهداف این دوره در راستای تربیت تمامساحتی دانشآموزان و نوآموزان براساس سند تحول بنیادین است.
وی تصریح کرد: همه مجریان باید نسبت به اجرای دقیق و علمی این برنامه تلاش داشته باشند تا در پایان سال یک ارزیابی دقیق و جامع برای تصمیم گیری در مورد گسترش این برنامه سال آینده انجام شود.
جاوید نسب یادآورشد: در این طرح بر مهارت های زبانی کودک از جمله صحبت کردن و گوش دادن تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و توانمندسازی مربیان پیش دبستانی، استفاده از بسته های آموزشی برای نوآموزان، تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی اعم از فیلم، داستان و قصه گویی از هدف های کلاس گویا است،اضافه کرد: این برنامه سبب توانمندی مربیان پیش دبستانی شده و آنها در شبکه اجتماعی دانشآموز،گروهی راهاندازی کرده اند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اجرای طرح گویا را در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین ضروری دانست و عنوان کرد: دوره ی پیش دبستانی به لحاظ قرار گرفتن کودک در سنین حساس یادگیری، تاثیر عمیقی در شکل گیری شخصیت و هویت کودکان دارد.
وی با بیان اینکه پیش دبستانی دروازه ورود به آموزش و پرورش می باشد و نوآموزان بعد از خانواده اولین مرحله اجتماعی شدن را در کلاس های پیش دبستانی و با شما مربیان تجربه می کنند،افزود: اولین فضای اجتماعی که شما کودکان را کمک می کنید تا به رشد شناختی،عاطفی، حسی و حرکتی دست یابند، مدرسه است و علاقه مندی نوآموزان به مدرسه، کلاس، معلم، درس، کتاب و مطالعه از کلاس پیش دبستانی شروع می شود.
جاوید نسب تاکید کرد: طرح گویا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در پنج درصدکلاس های پیش دبستانی استان البرز که شامل ۴۰ کلاس اجرایی شده و برای مربیان این کلاس ها نیز دوره سه روزه آموزشی –مهارتی ویژه این طرح برگزار شد.
استان البرز بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز ابتدایی دارد.
نظر شما