فرصت ارسال آثار به جشنواره  فیروزه یزد تا ۲۵ دیماه است

یزد- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اعلام برگزاری جشنواره فیروزه در بهمن ماه امسال در استان گفت: هنرمندان این رشته تا ۲۵ دیماه برای ارسال آثار هنری و صنایع دستی خود به این جشنواره فرصت دارند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مجید جوادیان زاده افزود: آثار ارسالی به این جشنواره باید دارای مولفه‌های فرهنگی و بومی و ارزش‌های زیباشناختی، اجتماعی، تاریخی و اصالت باشد و ثبت آثار از طریق پایگاه اینترنتی www.jayezehfiroozeh.ir انجام می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی با نگاه ویژه به حمایت از تولیدات فرهنگی اقوام ایرانی، رونق بازار مصرف محصولات فرهنگی داخل کشور، توسعه و ترویج فرهنگ مصرف محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، خلاقیت و نوآوری در این بخش و همچنین ایجاد دغدغه فرهنگی در بین خانواده‌ها عنوان کرد.

جوادیان زاده تصریح کرد: بخش محصولات فرهنگی این جشنواره شامل صنایع‌دستی بومی و کاربردی (طراحی و تولید و کفش و لباس و غیره با استفاده از دست بافته‌های سنتی)، پارچه‌بافی سنتی (ترمه‌بافی، کار بافی، دارایی بافی، زری‌بافی ) بافت انواع فرشینه (زیلوبافی، گلیم‌بافی، حصیربافی ) رودوزی‌های سنتی (سرمه‌دوزی، دوخت‌های تزئینی، تکه‌دوزی) سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، هنرهای تزئینی ایرانی – اسلامی و هنرهای چوبی، عروسک‌سازی (دارای روایت اثر و متناسب با اقلیم استان) است.

جشنواره فیروزه همزمان با هفتمین جشنواره ملی جایزه فیروزه، هفتم بهمن ماه در یزد برگزار و به نفرات اول تا سوم این جشنواره جوایز نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha