۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84609497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸ پروانه صنعتی در خراسان شمالی صادر شد 

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبر: 84609497
۲۸ پروانه صنعتی در خراسان شمالی صادر شد 

بجنورد-ایرنا- معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۲۸ فقره پروانه صنعتی در استان با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان صادر شد.

علی اصغر رضازاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش ریالی سرمایه گذاری انجام شده در پروانه های صنعتی صادر شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد رشد دارد. 

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: پروانه های صادر شده در بخش صنعت استان برای ۳۳۵ نفر اشتغال ایجاد می کند. 

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۰ فقره پروانه برای معدنکاران استان صادر شده است که ارزش ریالی آن ۳۷ میلیارد ریال و میزان اشتغال آن ۶۳ نفر ثبت شده است.

رضازاده افزود: صدور پروانه معدنی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد، میزان اشتغال ایجاد شده ۴۱ درصد و میزان سرمایه گذاری ۳۵۰ درصد رشد دارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۶ فقره گواهی کشف و هشت فقره پروانه اکتشاف در بخش معدن استان صادر شده است. 

وی افزود: تامین مواد اولیه، تامین نقدینگی و یا مشکل با دستگاه های اجرایی از جمله مشکلاتی است که واحدهای تولیدی مطرح کرده اند که حل آن در نشست های تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با اجرایی شدن مصوبه های این کارگروه، شاهد رونق تولید در واحدهای صنعتی و معدنی استان باشیم.  

در خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد صنعتی با بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال وجود دارد.  

میزان ذخایر قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی از این معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

مقدار سرمایه گذاری توسط معدنکاران خراسان شمالی بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است و سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در این استان استخراج می شود.

کشور ۶۸ ماده معدنی و استان خراسان شمالی ۲۸ ماده معدنی دارد.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha