پروتکل‌های ورزشی بین آذربایجان‌غربی و وان ترکیه توسعه می‌یابد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل جوانان و ورزش استان وان ترکیه گفت: با امضای پروتکل های جدید ورزشی با آذربایجان غربی شمار این پروتکل ها از ۱۸ رشته به ۳۲ رشته افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، وزات اینانچ " nevzat inanç" که برای امضای پروتکل های همکاری در حوزه ورزش و جوانان به ارومیه سفر کرده است، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این سفر بنا به دعوت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی انجام گرفته و قرار است در این سفر ۱۴ پروتکل جدید به امضای طرفین برسد.
وی در خصوص تاریخچه تبادلات ورزشی دو کشور گفت: دیدارها و انعقاد پروتکل دوجانبه، از سال ۱۹۸۸ بین ایران و ترکیه و استان‌های مختلف در رشته‌های مختلف برپا بوده و در ۲ سال اخیر بدلیل همه‌گیری کرونا از این روابط کاسته شد که در این سفر قرار است این پروتکل‌ها احیا شود.
مدیرکل جوانان و ورزش استان وان ترکیه درخصوص بهره‌مندی از ظرفیت همسایگی ۲ استان در حوزه ورزش نیز افزود: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین دریاچه های منطقه در استان وان ترکیه قرار دارد فستیوال ورزش‌های آبی در سالیان اخیر خوب رونق گرفته و در حاشیه آن نیز برنامه‌های فاخر فرهنگی و بومی نیز اجرا می‌شود که بنا داریم در دوره‌های آینده از  استان آذربایجان‌غربی به عنوان همسایه مرزی برای حضور در رقابت‌ها دعوت کنیم.
اینانچ همچنین افزود: استفاده از ظرفیت ورزشکاران در رشته‌های موفق در هر استان، برگزاری رقابت‌ها، دوره‌های آموزشی و تمرینی و اردویی بین ورزشکاران، داوران و مربیان نیز از دیگر اهداف این سفر است.
وی گفت: حوزه جوانان یکی از اهداف مهم همکاری‌های ما با استان آذربایجان غربی و در کنار آن همکاری جوانان در بحث‌های خیریه و نیکوکارانه نیز مدنظر قرار خواهد گرفت. 
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم در این نشست خبری گفت: افزایش تعداد رشته‌ها و تبادل مربیان و بهره مندی از تجارب در بحث آموزش و همچنین برگزاری اردوهای مشترک از جمله مهم‌ترین اهداف پروتکل های دوجانبه با استان وان ترکیه است.
کیومرث پورایراندوست با اشاره به برگزاری موفق مسابقاتی چون لیگ والیبال ملت‌ها و پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه‌های جهان در ارومیه افزود: امکان برگزاری رقابت‌های ورزشی در استان به بهترین شکل وجود دارد و این امکان نیز هست که در رشته‌های مختلف برگزار شود.
وی با تاکید بر بیشتر شدن همکاری در حوزه جوانان با اشاره به نزدیکی حوزه فرهنگی دو طرف گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده، ارومیه میزبان جام باشگاه‌های والیبال آسیاست و از مدیران ورزش وان برای حضور در این رقابت‌ها به عنوان میهمان ویژه دعوت می‌شود.
نوزات اینانچ را در این سفر "یالچین اوزدمیر" معاون ورزشی و "عبدالصمد گل" مسوول امور حقوقی اداره کل جوانان و ورزش وان ترکیه همراهی می کنند .

دیدار با برخی مقامات آذربایجان‌غربی و بازدید از امکانات ورزشی استان، دیدن بازی والیبال شهرداری ارومیه و شهداب یزد در لیگ برتر از دیگر برنامه های هیات ورزشی اعزامی وان به ارومیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha