امام جمعه بجنورد: کارهای پژوهشی باید گره‌گشای مشکلات باشد

بجنورد- ایرنا- رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: تفکر و پژوهش اگر به نتیجه عملی نرسد ارزش ندارد، علم باید تبدیل به قانون و راهی برای گره‌گشایی کارها باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز  چهارشنبه در هفتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: باید پژوهش از حالت کتابخانه ای خارج و به عموم مردم و دستگاه های مربوطه ارائه شود.

وی در ادامه به مشکلات ناشی از  سگ گردانی در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: این نوع آسیب ها در فضای اجتماعی بازنشر شود تا برخی پدیده های فرهنگ غلط غربی در جامعه رواج پیدا نکند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه های ادارات مربوط به حوزه فرهنگ است گفت: باید این موضوع پیگیری شود و پس از گزارش و عملکرد ادارات از جمله برگزاری مراسم های مذهبی، اقامه نماز ، بیان آسیب های فرهنگی و اجتماعی برای خانواده ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: همچنین پس از بررسی در این حوزه ادارات برتر معرفی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: دانشگاه ها و دانشجویان باید کارهای پژوهشی خود را در راستای مشکلات جامعه و مردم باشد و در این رابطه طرح و پیشنهاد بدهند.

حجت الاسلام نوری گفت: یکی از راه های ورود در این زمینه جلسه های فرهنگ عمومی است که با گزارش به دانشگاه ها و تحقیق و بررسی آنها برروی موضوع و شناسایی آسیب و مشکلات جامعه و ارائه راه کارها می تواند مفید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha