۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84610943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ طرح پژوهشی ویژه خراسان شمالی در ۱۰ سال گذشته اجرا شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: ۷۰ طرح پژوهشی در حوزه های مختلف اجتماعی در ۱۰ سال گذشته انجام شد که بیشتر آنها در زمینه آسیب های اجتماعی بود.

 به گزارش ایرنا، حسن پارسی پور روز چهارشنبه در هفتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: از جمله این طرح ها شامل طرح پژوهش فقرزدایی از جامعه هدف معلولین، آسیب های فضای مجازی در دوره آموزش ابتدایی، توانمندسازی کارآفرینانه ویژه کودکان کار و راه کارهای مقابله با آثار مخرب شبکه های اجتماعی و رسانه های نوین در حوزه خانواده در استان است.

وی افزود: طرح های پژوهشی بسیاری در استان انجام می شود اما به دلیل اینکه پیوندی بین محققین و خروجی خوبی ندارد بی نتیجه می ماند.

وی گفت: این طرح ها باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی معرفی و ارائه شود تا از ظرفیت های دانشگاه ها نیز استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به مصوبات قبلی در خصوص حمایت از تولید کنندگان پوشاک ایرانی، اسلامی گفت: نشست هایی با سازمان صنعت و معدن برگزار و چگونگی راه های حمایت از تولیدگنندگان این حوزه بررسی شده است.

حسین فرخنده اظهار داشت: در این رابطه سه نفر از طراحان مد و لباس برای دریافت وام کم بهره به بانک ها معرفی شده اند و همچنین رایزنی های لازم با شهرداری به منظور در دسترس عموم قرار گرفتن محصولات و پوشاک تولیدی این هنرمندان انجام شده است.

وی تشکیل بانک اطلاعاتی طراحان لباس را از دیگر برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با شناسایی فعالان این حوزه بتوانیم در اجرای نمایشگاه های مد و لباس هم افزایی داشته باشیم.

وی همچنین به پیمایش ملی میزان مصرف کالاهای فرهنگی  هم اشاره کرد و گفت: این پیمایش در سال ۹۵ انجام شده که این پیمایش میزان مصرف کالاهای فرهنگی با سبک زندگی افراد مورد را ارزیابی قرار می دهد و با تحلیل آن می توان تغییر سریع الگوهای کالاهای فرهنگی در حوزه تولید و مصرف را ارزیابی کرد.

وی افزود: همچنین در این پیمایش میزان اثرگذاری کالاهای فرهنگی برروی فرهنگ عمومی جامعه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha