۲۲ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84611375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خودروهای با ارزش بالای ۱۰ میلیارد ریال مشمول پرداخت مالیات هستند

اهواز-ایرنا- رئیس هیات مستشاری ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: خودروهای با قیمت بالای ۱۰ میلیارد ریال مشمول پرداخت مالیات می باشند.

به گزارش ایرنا فرشید علاسوند چهارشنبه در نشست تفویض اختیار ماده ۲۵۱ مکرر که به صورت وبیناری و به میزبانی اقتصاد و دارایی خوزستان برای استان های منطقه چهار و پنج (اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد) و با حضور هیات مستشاری از وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد بیان کرد: همچنین خانه هایی که قیمتی بالای ۱۰۰ میلیارد ریال دارند مشمول مالیات هستند.

وی افزود: البته اقتصاد دانان بر مالیات خودرو نقدهایی دارند و معتقدند که با توجه به افزایش قیمت خودرو این مالیات باید از افرادی که سوداگری خرید خودرو دارند گرفته شود که در حال بررسی این موضوع هستیم.

علاسوند بیان کرد: همچنین از سال ۱۴۰۱ مناطق آزاد مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده اند.

رئیس هیات مستشاری ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هیات های مستشاری ماده ۲۵۱ مالیات های مستقیم با هدف رسیدگی سریع و عادلانه به پرونده های مالیاتی ایجاد شده است و به پرونده های شکایت مالیاتی رسیدگی می کنند تا عدالت در این بخش برقرار شود.

وی افزود: از سال ۹۷ مقرر شد که پرونده های شکایت مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف پنح میلیارد ریال  تفویض اختیار شود و به این پرونده ها توسط این هیات در مرکز استان ها رسیدگی شود.

علاسوند با اشاره به اینکه هیات های ۲۵۱ مکرر فارغ از سیاست های وصولی به اعتراض مشمولان مالیاتی رسیدگی می کنند ادامه داد: مردم این اطمینان را داشته باشند هیات های مستشاری استان ها در کمال دقت و عدالت به اعتراض آنها رسیدگی می کنند.

وی با بیان اینکه در هیات های مستشاری اصول فدای وصول نمی شود گفت:در استان سه نفر در هیات مستشاری حضور دارند که از کارکنان امور مالیاتی نیستند بلکه از حسابداران و مشاوران مالی و از کارکنان اداره دارایی بوده و کارمند امور مالیاتی نیستند.

رئیس هیات مستشاری ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ضریب پرداخت مالیات به شرکت های تولیدی در بودجه ۱۴۰۱ از ضریب ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است و این امر به تولید کنندگان و کارآفرینان کمک می کند تا مالیات کمتری پرداخت کنند و مشوقی برای تولیدکنندگان است.

در ادامه این نشست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار داشت: هیات ۲۵۱ مکرر شامل سه نفر از منتخبان وزارت اقتصاد و دارایی برای حل و فصل پرونده هایی که در هیچ مرجع دیگری قابل حل و فصل نیست تشکیل شده است.

کاویانی افزود:بر اساس دعوتی که از این هیات صورت گرفت ۲ نفر از این هیات به خوزستان سفر کردند تا برای تسریع در حل پرونده های مالیاتی تصمیم و راهکار لازم گرفته شود.

وی ادامه داد: نرم افزاری برای تسریع در فرآیند رسیدگی طراحی شده است تا باعث سهولت دسترسی به نمایندگان هیات و سهولت رسیدگی به اسناد و شکایات شود.

کاویانی افزود: عمده شکایت ها مربوط به پرونده های مالیات بر ارزش افزوده است و بخش دیگر شکایت ها مربوط به شرکت ها و مناطق آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha