استاندار مازندران: مبنای دولت سیزدهم تحقق توسعه کشور با مدیریت جوانان است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران توجه به جوانان و حل مشکلات آنان را وظیفه تمامی مسوولان دانست و گفت: توجه به جوانان در دولت سیزدهم شعاری نیست بلکه مبنایش تحقق توسعه کشور با مدیریت جوانان است و آن را در عمل ثابت کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مازندران که با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ساری برگزار شد، افزود: به کار گرفتن نیروهای جوان و انقلاب توسط رییس جمهوری در عرصه مدیریتی کشور بیانگر این واقعیت مهم نیز است که می توان از ظرفیت های این قشر برای رفع مشکلات و دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کرد.

وی با بیان این که در چند سال گذشته توجه به جوانان و رفع مشکلات این قشر به شعارهای انتخابی برخی افراد تبدیل شده بود ، اظهار داشـت : باید شرایطی فراهم شود تا در تمامی مقاطع تصمیم گیری، از ظرفیت جوانان نیز استفاده شود و دولت سیزدهم مبنا را برای دستیابی به توسعه همه جانبه، به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی قرار داده است.

حسینی پور به کار گرفتن جوانان در مدیریت مازندران را جدی توصیف کرد و گفت : در جلسه معارفه به عنوان استاندار اعلام کردم که ۵۰ درصد مدیران دستگاه های اجرایی استان را از بین جوانان انتخاب خواهم کرد و تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است چرا که باور دارم مشکلات کشورمان با دست پرتوان جوانان انقلابی رفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران از تشکیل میز و اتاق فکر جوانان در آینده نزدیک در مازندران خبر داد و افزود : مهم ترین مشکل فراروی این استان ، موضوع پسماند زباله است و جوانان می توانند با تشکیل گروه های جهادی زیست محیطی، نقش مهم و موثرتری در انی بخش ایفا کنند.

حسینی پور همچنین یکی از برنامه های جدی دولت را تسهیل ازدواج جوانان برشمرد و گفت : میزان تسهبلات ازدواج به هر یک از زوجین ۷۰۰ میلیون ریال است و دولت به هر یک از جوانان کمتر از ۲۵ سال سن که قصد ازدواج داشته باشند، تسهیلات یک میلیارد ریالی پرداخت می کند.

وی افزود : از حدود ۳۴ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در مازندران طی سال جاری به ۲۷ هزار و  ۵۸۴ زوج جوان تا پایان آذر ماه ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در مجموع و تاکنون به ۸۲ درصد از متقاضیان، تسهیلات ازدواج پرداخت شده است ، از تشکیل ستاد ازدواج آسان در شهرستان های استان به ریاست فرمانداران خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha