۲۶ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۴
کد خبر: 84613323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت بازنگری در ترکیب حوزه انتخابیه مهریز یزد

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۴
کد خبر: 84613323
کاظم سبحان‌زاده
ضرورت بازنگری در ترکیب حوزه انتخابیه مهریز یزد

یزد- ایرنا- تغییر ترکیب حوزه انتخابیه مهریز استان یزد سالهاست به دغدغه و مطالبه مهم مردم و مسئولان این شهرستان تبدیل شده است.

حوزه انتخابیه مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاباد، مروست، هرات و ابرکوه، یکی از گسترده‌ترین حوزه های انتخابیه کشور است که هم‌اکنون به رغم وسعت و پراکندگی جغرافیایی تنها یک نماینده در خانه ملت دارد.

طی سال‌های گذشته بارها مردم و مسئولان مهریز با عنایت به وضعیت خاص حوزه انتخابیه هم از لحاظ وسعت و محرومیت تغییر ترکیب آن را برای افزایش یک نماینده دیگر به متولیان امر به صورت حضوری و در قبال نامه و طومار اعلام کرده‌اند که هنوز اقدامی نشده است.

در این خصوص جمعی از شهرندان و مسئولان مهریز در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی با ابراز ناخرسندی از وضعیت موجود، تغییر ترکیب حوزه و افزایش نماینده را خواستار شدند.

لزوم تغییر ترکیب حوزه انتخابیه 

یکی از فرهنگیان مهریز گفت: برای رعایت عدالت و رسیدگی بهتر به مسایل و مشکلات مردم باید ترکیب حوزه انتخابیه تغییر و کوچک شود.

سید جلیل عقیلی افزود: گستردگی حوزه انتخابیه کار نماینده مجلس را برای نظارت و سرکشی در راستای رسیدگی به نیازها و مطالبات مردم سخت کرده است .

وی ادامه داد: در این خصوص بارها مردم و مسئولان شهرستان نظر خود را به متولیان امر اعلام کرده‌اند ولی هنوز به رغم اهمیت موضوع  اقدامی دیده نمی‌شود.

دیگر شهروند مهریزی با ابراز ناخرسندی از وضعیت این حوزه انتخابیه گفت: چگونه یک نماینده می‌تواند به ۶ شهرستان محروم و پراکنده در این حوزه جغرافیایی، سرکشی و امور مردم را رسیدگی کند.

فاطمه زارعیان افزود: اگر حوزه انتخابیه مهریز با دقت و بررسی کامل و کارشناسی شده تفکیک و کوچک شود قطعا با اضافه شدن یک نماینده برای ۶ شهرستان موجود، خیلی از مشکلات مرتقع می‌شود.

وی اظهار کرد: کار نماینده مجلس علاوه بر قانونگذاری، نظارت بر امور است و رسیدگی به مسایل و توجه به مطالبات است که امیدواریم هرچه زودتر ترکیب حوزه انتخابیه تغییر منطقی داشته باشد.

حسین ابویی مهریزی یکی از فرهنگیان مهریز می گوید: با توجه به شهرستان شدن مروست بهترین ترکیب برای تحقق عدالت این است که مهریز، مروست و هرات صاحب یک نماینده در مجلس شوند.

وی اظهار کرد: این سه شهرستان طی سال‌های گذشته همواره در مسایل مختلف با هم در ارتباط بوده و همجوار هستند و کار نماینده برای رسیدگی، سرکشی و نظارت راحت‌تر و بهتر است .

پیگیر تغییر ترکیب حوزه انتخابیه هستیم

رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: گستردگی حوزه انتخابیه مهریز با وجود ۶ شهر محروم و پراکنده کار نظارت و رسیدگی به مسایل شهروندان را سخت کرده است .

سید محمد امین بیدکی افزود: یکی از مطالبات مهم و همیشگی مردم مهریز رسیدگی به موضوع و کوچک شدن حوزه انتخابیه با لحاظ کردن مصالح و نیازهای مردم است .

وی اظهار کرد: اگر یک نماینده به این ۶ شهرستان اضافه شود و شاهد تغییر در ترکیب حوزه به صورت دقیق و توجه به مطالبه مردم صورت گیرد خیلی از مشکلات مرتفع می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: گستردگی حوزه و معطل ماندن خیلی از مسایل مردم جزو دغدغه اصلی شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم است که امیدواریم پیگیری و محقق شود.

بیدکی اظهار کرد: این دغدغه راهبردی به شورای عالی استان یزد منعکس شده و در جلسه‌های مختلف پیگیر آن بوده‌ایم و این روند ادامه دارد.

اصلاح حوزه انتخابیه پیگیری می‌شود

همچنین نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح این حوزه بزرگ کشور جزو مطالبات مهم مردم است که در اولویت بوده و به جد در حال پیگیری است که امیدواریم با تحقق آن خواسته برحق مردم محقق شود.

محمدرضا صباغیان با بیان اینکه طرح تغییر ترکیب حوزه انتخابیه به مجلس ارایه شده که امیدواریم در اولین فرصت بر حسب ضرورت پیگیری و اقدام شود اظهار کرد: برای رسیدگی به مطالبات مردم باید با اصلاح حوزه بتوان بهتر از گذشته به مسایل رسیدگی کرد.

تغییر ترکیب حوزه انتخابیه دغدغه مردم است

همچنین امام‌جمعه مهریز گفت: یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه های مردم این شهرستان، گستردگی حوزه انتخابیه است که امیدواریم نمایندگان مجلس با بررسی درست و منطقی و لحاظ کردن تمامی مطالبات و شرایط برای حل مشکل اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: وجود ۶ شهرستان محروم و پراکنده با وسعت زیاد جغرافیایی، کار یک نماینده برای نظارت، سرکشی و رسیدگی به مسایل و مشکلات را سخت کرده است .

وی اظهار کرد: اضافه شدن یک نماینده دیگر به این حوزه گسترده انتخابیه کشور و تغییر ترکیب آن بر اساس منطق و دلایل روشن و خواست مردم، نقش مهمی در خدمات‌رسانی به شهروندان و امیدآفرینی دارد .

استان یزد با ۱۱ شهرستان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha