پویش صنعت و دانشگاه در کرمانشاه راه‌اندازی شد

کرمانشاه- ایرنا- پویش صنعت و دانشگاه با حضور جمعی از اساتید، صنعتگران، صاحبان کسب و کار و ایده و دانشجویان استان کرمانشاه، روز شنبه در مرکز استارتاپ دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر مرکز استارتاپ دانشگاه رازی، در این نشست گفت: جلسات هفتگی منظم این پویش باهدف بحث و تبادل نظر میان ایده‌پردازان با صنعتگران و صاحبان کسب و کار در این مرکز برگزار خواهد شد.

دکتر «مهدی طلایی» افزود: دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۰ صبح در مرکز استارتاپ دانشگاه رازی منتظر سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، صاحبان کسب و کار،  دانشجویان و دانش آموخته گان علاقه‌مند به کارآفرینی هستیم.

وی هدف از راه‌اندازی کمپین صنعت و دانشگاه را استفاده از تجربیات اساتید و ایده‌پردازی‌های سازنده توسط دانشجویان در راستای کمک به رفع مسایل بخش صنعت دانست و ابراز امیدواری کرد: این کمپین راهگشای تقویت کارآفرینی و ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه باشد.

مدیر مرکز استارتاپ دانشگاه رازی، برقراری ارتباط میان ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران، حمایت از مراکز رشد، گسترش جلسات هم‌اندیشی، گفت و گو و تبادل نظر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و تجاری برای کمک به بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال استان را از اهداف دیگر عنوان کرد: مرکز استارتاپ دانشگاه رازی پذیرای ایده‌پردازان در حوزه‌های مختلف است.

طلایی همچنین با اشاره به دیگر فعالیت‌های مرکز استارتاپ از برگزاری «ششمین رویداد ایده‌شو سلامت» خبر داد و یادآور شد: این رویداد در راستای «چهاردهمین فراخوان طرح‌های فناورانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه» ۲۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ در مرکز استارتاپ استان درحالی برگزار شد که مجریان طرح‌های سلامت محور استان در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، داروسازی، تغذیه و فناوری اطلاعات توانستند در حضور داوران علمی مربوطه و سرمایه گذاران، طرح خود را ارایه داده و مورد بررسی قرار گرفت.

 در «ششمین رویداد ایده شو سلامت»، مدیران ارشد فناوری استان کرمانشاه از دانشگاه علوم پزشکی، مرکز استارتاپ استان، دانشگاه رازی، کارخانه نوآوری و پارک علم و فناوری حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا»  آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.  

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.  

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.  

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار  دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha